Germania, pe ”fast forward” în ciuda pandemiei. Deutsche Bahn a comandat 30 de trenuri de mare viteză, pentru un miliard de euro
Deutsche Bahn, tren de mare viteza
Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a anunţat miercuri că va investi un miliard de euro pentru a achiziţiona noi trenuri de mare viteză ICE, în pofida pandemiei de coronavirus care i-a afectat activitatea.
"Începând din 2022, Deutsche Bahn îşi va consolida flota de trenuri care vor opera pe distanţe lungi cu 30 de noi trenuri de mare viteză", a anunţat operatorul feroviar într-un comunicat.
Comanda, cu o valoare de un miliard de euro, a fost adresată producătorului german de trenuri Siemens Mobility.
"Chiar dacă cererea a scăzut puternic din cauza coronavirusului, totul pledează în favoarea transportului feroviar", afirmă directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz, potrivit Agerpres.
Noile trenuri de mare viteză ar urma să circule, începând din 2022, între regiunea Renania de Nord-Westfalia, vestul Germaniei, şi oraşul Munchen din Bavaria.
Graţie noilor garnituri, capacitatea de transport a Deutsche Bahn va ajunge la 13.000 de locuri, a precizat operatorul care a adăugat că în următorii ani intenţionează să îşi majoreze flota de trenuri pe distanţe lungi cu 20%.
Timp de mai multe luni, Deutsche Bahn a suferit o scădere drastică a traficului feroviar, ca urmare a restricţiilor de deplasare impuse de Guvernul german pentru a lupta împotriva pandemiei de coronavirus. Operatorul feroviar se aşteaptă să înregistreze în 2020 cele mai mari pierderi anuale din istoria companiei. Pentru a face faţă acestei situaţii de criză, Deutsche Bahn a beneficiat în luna iunie de o recapitalizare din partea Guvernului german, unicul său acţionar, în valoare de cinci miliarde de euro.
Transportul feroviar este perceput ca un sector strategic pentru autorităţile din Berlin, care intenţionează să modernizeze calea ferată în cadrul unei politici de ecologizare a transporturilor. Un acord semnat în luna ianuarie de Guvernul german şi Deutsche Bahn prevede investiţii suplimentare în sectorul feroviar până în 2030, în valoare de 62 miliarde de euro din partea Berlinului şi de 24 miliarde de euro din partea grupului feroviar.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS