Germania, pe ”fast forward” în ciuda pandemiei. Deutsche Bahn a comandat 30 de trenuri de mare viteză, pentru un miliard de euro
Deutsche Bahn, tren de mare viteza
Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a anunţat miercuri că va investi un miliard de euro pentru a achiziţiona noi trenuri de mare viteză ICE, în pofida pandemiei de coronavirus care i-a afectat activitatea.
"Începând din 2022, Deutsche Bahn îşi va consolida flota de trenuri care vor opera pe distanţe lungi cu 30 de noi trenuri de mare viteză", a anunţat operatorul feroviar într-un comunicat.
Comanda, cu o valoare de un miliard de euro, a fost adresată producătorului german de trenuri Siemens Mobility.
"Chiar dacă cererea a scăzut puternic din cauza coronavirusului, totul pledează în favoarea transportului feroviar", afirmă directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz, potrivit Agerpres.
Noile trenuri de mare viteză ar urma să circule, începând din 2022, între regiunea Renania de Nord-Westfalia, vestul Germaniei, şi oraşul Munchen din Bavaria.
Graţie noilor garnituri, capacitatea de transport a Deutsche Bahn va ajunge la 13.000 de locuri, a precizat operatorul care a adăugat că în următorii ani intenţionează să îşi majoreze flota de trenuri pe distanţe lungi cu 20%.
Timp de mai multe luni, Deutsche Bahn a suferit o scădere drastică a traficului feroviar, ca urmare a restricţiilor de deplasare impuse de Guvernul german pentru a lupta împotriva pandemiei de coronavirus. Operatorul feroviar se aşteaptă să înregistreze în 2020 cele mai mari pierderi anuale din istoria companiei. Pentru a face faţă acestei situaţii de criză, Deutsche Bahn a beneficiat în luna iunie de o recapitalizare din partea Guvernului german, unicul său acţionar, în valoare de cinci miliarde de euro.
Transportul feroviar este perceput ca un sector strategic pentru autorităţile din Berlin, care intenţionează să modernizeze calea ferată în cadrul unei politici de ecologizare a transporturilor. Un acord semnat în luna ianuarie de Guvernul german şi Deutsche Bahn prevede investiţii suplimentare în sectorul feroviar până în 2030, în valoare de 62 miliarde de euro din partea Berlinului şi de 24 miliarde de euro din partea grupului feroviar.
Pe acelasi subiect: