Faimoasele ”trenuri glonț” japoneze au rămas fără călători. ”Este imposibil să revenim la perioada pre-COVID”
Nu doar companiile aeriene au de suferit de pe urma pandemiei de coronavirus, ci şi faimoasele ''trenuri glonţ'' din Japonia, care în prezent sunt utilizate doar de câţiva navetişti, transmite Bloomberg.
"Văd mai mulţi angajaţi care fac curăţenie decât pasageri care coboară din tren", spune Taro Aoki, care supervizează mai multe restaurante fast-food în secţiunea gării centrale din Tokyo de unde pleacă trenurile regionale.
East Japan Railway Co. şi West Japan Railway Co., doi dintre cei mai mari operatorii de trenuri de mare viteză din Japonia, se aştepată la cele mai mari pierderi de după privatizarea reţelei de cale ferată din Japonia, în 1987.
Compania East JR se aşteaptă la pierderi de 418 miliarde yeni (patru miliarde de dolari) în exerciţiul financiar actual, care se încheie la 31 martie 2021, faţă de un profit de 198,4 miliarde yeni în exerciţiul anterior. Rivalii de la West JR se aşteaptă la pierderi de 240 miliarde yeni.
Fotografiile postate pe reţelele de social media arată cât de goale au devenit trenurile de mare viteză.
"Aşa arată chiar şi după ce au redus la jumătate preţul biletelor", spune un utilizator de Twitter, după ce a postat o fotografie cu un vagon de tren complet gol operat de East JR. "După ce am plecat din gara Morioka, trenul s-a golit", a adăugat el, potrivit Agerpres.
O campanie naţională, intitulată Go To, destinată stimulării călătoriilor interne nu a dat impulsul aşteptat pentru trenurile shinkansen sau "trenurile glonţ" din Japonia. Lansată în luna iulie, această campanie oferea subvenţii de până la 50% pentru transport, hoteluri şi puncte de atracţie turistică din întreaga Japonia. Iniţial, capitala Tokyo a fost exclusă din această campanie, după care a fost adăugată recent.
Însă, în condiţiile în care numărul cazurilor de infecţie cu coronavirus a crescut, iar oamenii au devenit reticenţi în a pleca în vacanţe de teama infecţiei, unii politicieni au etichetat campania Go To drept un eşec. Alţii şi-au exprimat îngrijorarea că promovarea turismului va duce la răspândirea mai rapidă a virusului Covid-19 în Japonia. Iar mulţi oameni care vor să călătorească au preferat să utilizeze automobilul propriu pentru a evita contactul uman.
Cel mai probabil "este imposibil să revenim la perioada pre-Covid", susţine directorul de marketing de la East JR, Yoshitaka Watanabe. Acesta a dezvăluit că industria se aştepta la o revenire în formă de "V", însă cel mai probabil va fi una în formă de "L".
În luna august, numărul pasagerilor la trenurile de mare viteză ale East JR era cu 74% mai mic decât în luna august a anului trecut. Acelaşi indicator la compania Central Japan Railway Co. arată o scădere similară. Această companie a înregistrat un profit net de 656 miliarde yeni în exerciţiul încheiat la 31 martie 2020, însă, pentru exerciţiul curent, se aşteaptă la pierderi de 53,3 miliarde yeni.
Pentru a depăşi această criză, una dintre strategiile avute în vedere de East JR vizează extinderea operaţiunilor de logistică pentru a livra produse alimentare locale şi delicatese regionale, precum struguri, pere şi peşte către consumatori.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS