Efectele unui “Brexit dur”: Ziua în care toate zborurile între Marea Britanie și UE ar putea fi suspendate
British Airways
Ministrul britanic de Finanțe, Philip Hammond, a declarat că, teoretic, este posibil ca toate zborurile între Marea Britanie și UE să fie suspendate pe 29 martie 2019, data la care Regatul iese din UE, dacă “divorțul” se finalizează fără un acord comercial, scrie The Telegraph.
Ministrul a spus că un astfel de scenariu este posibil în teorie, dacă negocierile pentru Brexit se vor încheia fără niciun acord privind relația viitoare dintre Marea Britanie și UE, dar că “nimeni nu crede în mod serios” că un astfel de lucru s-ar putea întâmpla.
“Teoretic, este posibil ca, în cazul în care nu se ajunge la nicio înțelegere să nu avem trafic aerian între Marea Britanie și UE pe 29 martie 2019. Dar nu cred că cineva se gândește serios că se va ajunge aici. Sunt o serie de consecințe pe care trebuie să le analizăm și pentru care trebuie să găsim soluții”, a explicat Hammond.
Comentariul ministrului a venit la o zi după ce Brian Strutton, secretar general al Asociației Piloților, a criticat în termeni mai duri posibilitatea ca Regatul să părăsească UE fără un acord comercial.
“Spre deosebire de alte sectoare, în aviație nu există o Organizație Mondială a Comerțului sau alte reguli care să se aplice în cazul în care nu va exista un acord cu UE. Companiile aeriene britanice s-ar putea găsi în imposibiliatea de a mai putea zbura, ceea ce este extrem de serios. Este o nebunie să creadă cineva că un Brexit fără acord este altceva decât un dezastru pentru sectorul aviației din Marea Britanie”, a spus Strutton.
De asemenea, și șeful Ryanair, Michael O’Leary, atrăgea atenția încă din luna martie că “există posibilitatea ca zborurile între Marea Britanie și țările UE să fie blocate, începând din martie 2019, dacă nu va exista o înțelegere bilaterală pe acest subiect”.
În ultima perioadă, tot mai multe companii și patronate din Marea Britanie pun presiune pe Theresa May, căreia îi cer să vină cu clarificări legate de relația comercială pe care Londra o va avea cu Bruxelles-ul după martie 2019, când Marea Britanie părăsește oficial UE.
Între timp, la Londra se vorbește tot mai des despre un eventual “Brexit dur”, împotmolirea negocierilor indicând faptul că Marea Britanie va părăsi UE fără un acord comercial. Negociatorul sef la UE, Michel Barnier, a declara,t joi, după a cincea rundă de discuții între cele două părți, că s-a ajuns la un blocaj.
Potrivit Sunday Telegraph, Guvernul de la Londra are deja un plan de a debloca miliarde de lire sterline pentru a se pregăti pentru eventualitatea în care Mares Britanie părăsește blocul comunitar fără o înțelegere comercială. Tot mai multe voci de la Londra spun că acest scenariu este foarte probabil, în condițiile în care după sase luni de negocieri nu s-a făcut niciun progres semnificativ în divorțul dintre Londra și Bruxelles.
Discuțiile s-au împotmolit la cele mai importante subiecte – drepturile cetățenilor europeni în Marea Britanie, nota de plată pe care Londra trebuie să o plătescă și frontiera cu Irlandei cu Irlanda de Nord. În timp ce Theresa May suține că este pregătită să treacă la următoarea etapă a negocerilor, Bruxelles-ul reclamă lipsa unor măsuri concrete din partea Londrei și spune că nu va trece la discutarea unui acrod comercial înaintea celor trei probleme cheie.
Suținătorii Brexitului spun că dacă Marea Britanie nu va ajunge la o înțelegere cu Bruxelles-ul, acest lucru se va datora întârzierilor cauzate de UE.
Un “Brexit dur” înseamnă că Marea Britanie nu va reuși să ajungă la un acord comercial cu UE și va părăsi piața unică, ceea ce, în opinia unor grupuri de lobby de la Londra, va lovi economia britanică din plin.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS