De la cel mai mare faliment municipal din istorie, la revenire spectaculoasă. Simbolul prosperității anilor '80 renaște din ruine
Detroit
În urmă cu cinci ani, Detroit era exemplul cel ai răsunător al decadenței unui oraș american, cu o datorie de peste 18 mld. dolari și cu mai puțin de jumatate din populația pe care o avea în anii ’80, cu case abandonate și cartiere părăsite, năpădite de buruieni.
Pentru cei care au ales să rămână, găsirea unui loc de muncă era o provocare, iar serviciile civile erau atât de deficitare, încât poliției îi trebuia o oră ca să răspundă apelurilor de urgență, scrie CNN.
Dar cel mai mare caz de faliment municipal din istoria Statelor Unite a permis orașului Detroit să înceapă să se reconstruiască.
După un an si jumătate de la declararea falimentului, autorităților li s-a permis să șteargă jumătate din datoria istorică a orașului. Statul și un număr de companii private și fundații – între care Ford Motor, General Motors și Chrysler, au investit milioane de dolari pentru a ajuta fondurile publice de pensii.
“Orașul mașinilor”, cum este supranumit Detroitul datorită numeroaselor companii auto care își aveau sediul aici, a primit ajutor federal de peste 250 mil. euro pentru a demola cladirile lăsate în paragină. Începând cu 2014, peste 14.000 de case părăsite au fost demolate, iar alte mii au fost reabilitate.
Timpul mediu de răspuns al poliției la o urgență a scăzut la 12 minute, iar măturătorii de străzi curăță din nou orașul, după șapte ani în care acest serviciu nu a mai existat. Exodul populației s-a temperat, iar rata șomajului a scăzut la 8%, de la 22%, cât era în 2013.
În acest context, Detroit continuă să atragă investiții private. Companiile au investit mai mult de 4 miliarde de dolari în peste 300 de complexuri comerciale și rezidențiale în ultimii cinci ani, potrivit oficialităților.
Dar orașul falimentar mai are multe de făcut pentru a reveni la perioada de glorie din anii ’70-’90. Mai mult de o treime din populația orașului trăiește în sărăcie, cu un venit mai mic de 17.000 de dolari pe an, iar multe cartiere sunt încă goale.
Autoritățile spun că prioritatea lor este să-i convingă pe rezidenți să nu mai plece. “Ne-am concentrat pe îmbunătățirea peisajului pe care locuitorii din Detroit îl văd pe fereastră”, spune Arthur Jemison, care se ocupă de revitalizarea orașului din 2014, de când primarul Mike Duggan a preluat funcția.
Casele abandonate sunt dărâmate sau scoase la licitație, iar proprietarii care își neglijează propietațile sunt dați în judecată și riscă să-și piardă casele și terenurile.
Provocări viitoare
Dar mai sunt multe de făcut. Autoritățile speră că investiția pe care Ford o va face în cartierul istoric Corktown va duce la dezvoltarea economică a acestei zone a orașului. În iunie, compania a cumpărat cladirea istorică a gării, celebra Michigan Central Station, pe care plănuiește să o transforme într-un hub de dezvoltare pentru mașinile autonome și electrice.
La începutul anului, după aprobarea bugetului, Detroit a ieșit de sub supravegherea specială a guvernului federal. Este pentru prima dată în ultimii 40 de ani când finanțele Detroitului nu mai sunt sub supravegherea statului.
Dar orașul mai are provocări de înfruntat. Cea mai mare problemă cu care se va confrunta ca fi un deficit major al bugetului de pensii, care se va acutiza până în 2024, și va fi necesară reluarea plății contribuțiilor, care a fost suspendată în timpul falimentului.
Chiar și așa, primarul consideră că orașul stă mult mai bine din punct de vedere financiar ca acum cinci ani și că va reuși să facă față provocărilor viitoare. “Orașul a făcut progrese imense și este într-o situație financiară mult mai bună”, a spus Mike Duggan.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS