Danemarca leagă Copenhaga de al doilea oraş ca mărime al ţării printr-un pod de 20 mld. dolari, pentru a limita traficul aerian
Pod
Guvernul Danemarcei vrea să construiască un pod peste marea Kattegat, între Aarhus, al doilea oraş ca mărime al ţării, şi capitala Copenhaga.
Podul va fi operațional atât pentru trenuri, cât şi pentru maşini, iar proiectul este estimat la 136 miliarde de coroane daneze (20 miliarde de dolari), scrie publicaţia TheLocal.dk.
Ministerul danez al Transporturilor a publicat studiile preliminare de fezabilitate privind podul şi a confirmat că a decis să înainteze proiectul.
Ministrul Transporturilor, Benny Engelbrecht, a declarat că podul este important "din perspectivă climatică", se arată într-un comunicat de presă, potrivit News.ro.
"Imaginaţi-vă cum o conexiune la Kattegat ar putea reduce numărul de zboruri interne ca urmare a timpilor de călătorie semnificativ mai mici dintre Jutland şi Zealand (cea mai mare insulă a Danemarcei, n.r.)", se arată în declaraţie.
Guvernul anterior de centru-dreapta a anunţat în 2018 că va cheltui 60 de milioane de coroane daneze pe un studiu privind podul.
Potrivit unor studii anterioare, podul ar putea costa între 58 miliarde şi 136 miliarde coroane daneze, costuri ce depind de calea ferată, dacă podul va fi tranzitat şi de trenuri sau nu. Studiul de fezabilitate va arăta concluziile finale în 2021.
Proiectul va consta, cel mai probabil, din două poduri separate, unul de 18,3 km, între Hou, la sud de Aarhus, şi insula Samsø, şi altul care va face legătura între Samsö şi Røsnæs, în Zealand.
Dar studiul are totodată în vedere şi construcţia unui singur pod mai lung care leagă peninsula Sjællands Odde de Djursland, la nord de Aarhus.
Propunerea a generat opoziţie din partea conservatorilor care susţin că proiectarea şi construcţia unei autostrăzi care leagă podul de pe peninsula Røsnæs ar distruge o zonă de o mare frumuseţe naturală.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS