Cum salvează transportatorii sute de mii de dolari de pe urma încălzirii globale. Navele parcurg zona arctică în timp record
Antarctica
Schimbările climatice creează noi oportunități pentru companiile de transport naval, pentru ca topirea gheții din zona arctică ajută navele să ajungă mai repede la destinație, salvând timp și bani.
Un petrolier rusesc, ce transporta gaze natural, a devenit prima nava comercialpă care a traversat Oceanul Arctic fără ajutorul unui spargător de gheață, ajungând astfel la destinație într-un timp record, scrie CNN Money.
Nava - Christophe de Margerie, denumită după numele fostului CEO al gigantului francez Total – a ajuns în Coreea de Sud în 19 zile, timp cu aproximativ 30% mai scurt decât dacă mergea pe ruta normală prin Canalul Suez, a anunțat proprietarul petrolierului, compania rusească Sovcomflot.
Petrolierul a reușit să parcurgă partea nordică a voiajului – cunoscută sub numele de Ruta Mării Nordului – într-un timp record de doar șase zile și jumătate.
Îm fiecare an, gheața din zona arctică se retrage în mod natural primăvara și vara, pentru ca întrega regiune să înghețe dn nou în timpul iernii. Dar pe măsură ce temperaturile cresc din cauza încălzirii globale, stratul de gheață se subțiază de la an la an, ajungând în prezent la cel mai scăzut nivel in ultimii 30 de ani.
Stratul de gheață mai subțire și mai recentă – formată de mai puțin de un an, care în timpul iernii ajunge la o grosime de doi metri, dar care se topește în timpul verii – acoperă aproape în totalitate Oceanul Arctic. Ceea ce ușurează foarte mult navigația, dar care ridică din ce în ce mai multe îngrijorări legate de viitorul Planetei.
Potrivit NASA, în mai multe scenarii, regiunea Arctică va rămâne fără gheață înainte de finele secolului XXI. Cele mai pesimiste previziuni spun că acest lucru s-ar putea întâmpla chiar mai devreme, la jumătatea secolului.
Petrolierele care navighează prin zona arctică sunt de obicei însoțite de spargatoare de gheață masive, care le fac drum printre sloiurile înghețate. Topirea gheții, însă, deschide noi rute pentru comerțul global, ajutând companiile să salveze sute de mii de dolari, pe care le-ar cheltui pe rute ocolitoare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS