Decizia finală a BGH vine după mai mulţi ani în care compania elveţiană Milka a încercat să elimine monopolul de care se bucură Ritter Sport pentru ciocolată în formă de pătrat.

Cu toate acestea, judecătorii de la curtea din Karlsruhe au decis că forma de pătrat nu oferă produsului Ritter Sport o valoare suplimentară care să influenţeze cumpărătorii să o aleagă în raport cu alte batoane de ciocolată, scrie Agerpres.

Potrivit judecătorilor, consumatorii văd în forma pătrată un indiciu că acea ciocolată a fost produsă de o anumită companie şi în consecinţă o asociază cu anumite aşteptări privind calitatea.

Ritter Sport a fost înfiinţată în 1912 şi are sediul la Waldenbuch, în apropiere de Stuttgart. Potrivit legendei, forma pătrată a ciocolatei Ritter Sport a apărut în 1932 când co-fondatoarea Clara Ritter a decis că batoanele de ciocolată trebuie să încapă într-un buzunar normal al unei jachete sport.

Compania a înscris forma pătrată a ciocolatei ca marca înregistrată la mijlocul anilor 1990 iar Milka încearcă de 10 ani să obţină dreptul de a înregistra propria sa ciocolată pătrată.