Mai multe organizatii, printre care Programul ONU pentru mediu, companii specializate in sectorul alimentar si ONG-uri active in protectia mediului, se vor alatura acestui proiect.

Obiectivul este protejarea a peste cinci milioane de hectare de padure pana in 2020, adica o suprafata de marimea statului Costa Rica.

Fondul va fi lansat cu o contributie de 100 milioane de dolari din partea Norvegiei si tinta este ca pana in 2020 sa se ajunga la 400 milioane de dolari prin atragerea de alti donatori precum si parteneri din sectorul privat.

Capitalul fondului va fi utilizat in special pentru a sustine productivitatea micilor agricultori, avand in vedere ca agricultura este una din principalele cauze ale despaduririi.

"Viitorul planetei depinde de capacitatea noastra comuna de a proteja padurile si in acelasi timp productia agricola pentru a acoperi necesitatile in crestere", a declarat premierul norvegian Erna Solberg la Forumul de la Davos.

Printre companiile care sustin acest fond se numara Carrefour, Marks & Spencer, Mars, Metro, Nestlé si Unilever. Aceasta din urma s-a angajat sa investeasca 25 milioane de dolari in acest fond in urmatorii cinci ani.

Intre 2000 si 2012, la nivel mondial a fost despadurita o suprafata de 2,3 milioane kilometri patrati de padure.