Bulgaria vrea sa privatizeze transportul feroviar pentru calatori
Guvernul bulgar ar putea lua in calcul privatizarea Companiei Nationale Feroviare (BDZ), potrivit ministrului Transporturilor, Danail Papazov, renuntand astfel la opozitia ferma exprimata anterior fata de vanzarea companiei de stat, relateaza agentia Novinite, preluata de Mediafax.
"Nu excludem optiunea de concesionare sau privatizare a BDZ Servicii Pasageri", a afirmat ministrul, intr-un interviu acordat postului TV7.
Partidul Socialist, care sustine actualul guvern, s-a angajat sa nu privatizeze BDZ, pozitie adoptata si de premierul Plamen Oresarski.
Si mai neobisnuit este ca Papazov a facut referire la transportul de pasageri, nu la divizia de transport de marfa a BDZ, noteaza Novinite.
Unitatea de transport de marfa a BDZ a fost pregatita anterior pentru privatizare de alt guvern. Executivul fostului premier Boyko Borisov intentiona sa vanda BDZ Transport de Marfa pentru a acoperi datoriile companiei feroviare de stat.
Ministrul Transporturilor a declarat, marti, ca situatia financiara a companiei de cale ferata este mai dificila decat considera initial.
"In prezent, datoria BDZ se ridica la 700 de milioane de leva (358 milioane de euro), din care 175 milioane de leva datorii restante (89,5 milioane de euro)", a spus el.
Bulgaria a anulat in iunie a doua procedura de privatizare a diviziei de marfa a Companiei Nationale Feroviare BDZ, pentru care Grupul Feroviar Roman (GFR), din grupul Grampet – care a castigat licitatia pentru CFR Marfa, urma sa depuna o oferta de preluare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS