Airbus bagă zâzanie între Europa și America. UE face primul pas într-o dispută comercială care durează de peste un deceniu
Airbus A380
Airbus este dispusă să accepte rate mai ridicate ale dobânzilor de la guvernele europene, ceea care ar trebui să soluţioneze disputa cu SUA de la Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), a anunţat vineri Comisia Europeană.
În 2 octombrie, Organizaţia Mondială a Comerţului a autorizat oficial Statele Unite să impună tarife vamale suplimentare pentru produse europene în valoare de 7,5 miliarde dolari, din cauza subvenţiilor ilegale acordate de Uniunea Europeană grupului aeronautic Airbus.
Oficialii OMC au apreciat că împrumuturile preferenţiale acordate Airbus pentru dezvoltarea modelelor A350 şi A380 au provocat un prejudiciu pentru SUA evaluat la 7,5 miliarde dolari. În consecinţă, Washingtonul poate riposta prin introducerea unor tarife vamale suplimentare pentru produse europene cu aceeaşi valoare.
În 18 octombrie, Statele Unite ale Americii au început să aplice noi taxe vamale pentru produse europene în valoare de 7,5 miliarde dolari, pe listă aflându-se de la avioane până la brânzeturi şi vinuri. Cele mai afectate ţări sunt Spania, Germania, Franţa şi Marea Britanie (care produc avioane şi componente Airbus), dar taxele au afectat, în măsură mai mică, şi restul economiilor de pe piaţa unică europeană, ceea ce a dus la noi tensiuni între SUA şi blocul comunitar, scrie Agerpres.
"UE ... Franţa, Spania şi Germania ... respectă deplin deciziile OMC în cazul Airbus, ceea ce înlătură orice motiv ca SUA să menţină tarifele vamale suplimentare pentru produse europene şi este suficient pentru soluţionarea rapidă a acestei dispute îndelungate", a precizat vineri Comisia Europeană.
Comisarul european pentru Comerţ, Phil Hogan, a avertizat: "În absenţa unui acord, UE va fi pregătită să se folosească deplin de propriile sale drepturi privind sancţiunile".
Dimensiunea şi anvergura oricăror măsuri de retorsiune vor fi decise pe baza deciziilor de arbitraj ale OMC în cazul paralel al subvenţionării de către SUA a producătorului de avioane Boeing, precizează Comisia Europeană.
Vineri, Airbus a anunţat că a făcut pasul final menit să stopeze războiul comercial transatlantic de miliarde de dolari pe tema subvenţiilor din domeniul aviatic, acceptând să plătească rate mai ridicate ale dobânzilor pentru împrumuturile guvernamentale primite de la Franţa şi Spania pentru dezvoltarea avioanelor Airbus A350, date în exploatare în 2015.
Grupul aeronautic european nu a dezvăluit costul plăţilor suplimentare, care sunt scadente în momentul în care avioanele sunt livrate pe plan extern.
Împrumuturile guvernamentale sunt printre măsurile europene pe care OMC le-a considerat subvenţii ilegale, ca parte a cazurilor care vizează şi sprijinul SUA pentru Boeing, începute în 2004.
"Cu această decizie finală, Airbus consideră că respectă toate reglementările OMC", se arată într-un comunicat al grupului aeronautic european.
Uniunea Europeană şi SUA sunt implicate într-o dispută comercială care durează de peste un deceniu cu privire la subvenţionarea producătorilor de avioane Airbus şi Boeing. Organizaţia Mondială a Comerţului a decis că ambele părţi au acordat subvenţii în valoare de miliarde de dolari pentru a dobândi un avantaj pe piaţă şi le-a cerut să înceteze să mai acorde subvenţii, în caz contrar urmând să le sancţioneze.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS