Cel mai mare avion cargo construit vreodată a devenit operațional. Cum arată BelugaXL, noul gigant Airbus
Constructorul aeronautic Airbus a anunţat că BelugaXL, cel mai nou model din portofoliul cargo, a devenit operational.
BelugaXL oferă companiei o capacitate de transport mai mare cu 30%, susţinând astfel ritmul tot mai rapid de dezvoltare a programelor de producţie pentru avioane comerciale.
"Aeronava, care este parte integrantă a sistemului industrial Airbus, a efectuat primul zbor operaţional pe 9 ianuarie 2020. Este prima aeronavă BelugaXL din cele şase care vor zbura alături de modelul precedent BelugaST. Celelalte aeronave vor deveni operaţionale până în 2023”, a precizat compania, într-un comunicat.
Modelul a fost lansat în noiembrie 2014. BelugaXL a obţinut certificarea EASA în noiembrie 2019, în urma unei campanii intense de teste în cadrul căreia BelugaXL a efectuat peste 200 de zboruri, însumând peste 700 de ore de zbor.
Cu lungimea de 63 de metri şi lăţimea de 8 metri, BelugaXL are cea mai mare secţiune din gama aeronavelor cargo din lume. BelugaXL poate transporta 2 aripi de aeronavă A350 XWB, spre deosebire de BelugaST, care poate transporta doar una. Cu o sarcină maximă de 51 de tone, BelugaXL are o autonomie de 4.000 de km (2200 nm).

BelugaXL este un derivat al modelului A330-200 Freighter, care permite refolosirea componentelor şi echipamentelor existente, şi dispune de motoare Rolls Royce Trent 700. Cockpitul situat în partea inferioară a fuselajului, structura zonei cargo precum şi spatele şi coada avionului au fost dezvoltate recent în colaborare cu partenerii.
BelugaXL este cel mai nou model din portofoliul cargo al Airbus.
"În timp ce transportul aerian rămâne calea principală de transport a componentelor de avion voluminoase, Airbus foloseşte şi transportul rutier, feroviar şi maritim pentru a transfera diverse componente de aeronave între fabrici. Asemenea BelugaST, aeronava va opera din 11 destinaţii europene, continuând să dezvolte capabilităţile industriale şi permiţând Airbus să respecte termenii de livrare", precizează grupul.
În 2018, Airbus a generat venituri de 64 de miliarde de euro şi a numărat 134.000 de angajaţi la nivel mondial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS