Aeroportul ”fantomă” din Spania care a devenit ”cimitir” pentru avioanele rămase la sol din cauza pandemiei
            Aeroportul Ciudad Real
                        
            Aeroportul spaniol Ciudad Real era un aeroport "fantomă" înainte de pandemia de Covid-19, fiind folosit doar de pasionaţii de vânătoare interesaţi de domeniile din regiune, scrie Bloomberg.         
        
	Coronavirusul a determinat, însă, compania care deţine acest aeroport să îl tranforme într-un hub pentru depozitarea avioanelor nefolosite.
	Amplasat la 220 de kilometri sud de Madrid, aeroportul din Ciudad Real a fost finalizat în 2009, după o investiţie de 1,1 miliarde euro, şi are o pistă cu o lungime de patru kilometri, suficientă pentru aterizarea unui Airbus A380, precum şi un terminal care poate găzdui 10 milioane de pasageri pe an.
	Cu toate acestea, operatorul aeroportului, CR Aeropuertos, a dat faliment în 2010 pentru că nu a reuşit să atragă suficient trafic, iar aeroportul Ciudad Real a devenit un exemplu al proiectelor inutile care au aruncat Spania într-o gravă recesiune.
	"Imediat după şocul provocat de pandemie, care a avut loc după terminarea sezonului de vânzătoare în februarie, am primit zeci de cereri pentru stocarea de avioane", spune, Francisco Luna, directorul general de la CR International, care a cumpărat aeroportul în 2016.
	Calea principală de rulare a aeroportului a fost reconvertită şi în prezent găzduieşte jumătate din cele aproximativ 80 de avioane parcate la Ciudad Real. Francisco Luna spune că în prezent sunt în derulare alte trei reconstrucţii pentru a permite parcarea mai multor avioane, iar hub-ul este acum profitabil.
	"Înainte de pandemie am început să construim patru hangare. Ar trebui să fie gata într-un an deoarece ne aşteptăm ca logistica şi mentenanţa să asigure 90% din veniturile noastre. Însă acum 80% din venituri vin din parking", a spus Francisco Luna, potrivit Agerpres.
	Reinventarea aeroportului Ciudad Real are loc într-un moment în care 8.100 de avioane stau nefolosite la nivel mondial, adică 31% din flota mondială, potrivit firmei de consultanţă Cirium. Aşteptata relansare a călătoriilor internaţionale nu s-a materializat, din cauza unui nou val de infecţii şi a restricţiile de călătorie care au paralizat cererea din SUA şi Australia. În aceste condiţii, micile aeroporturi se confruntă cu o criză financiară astfel că un sfert din aeroporturile din Europa ar putea intra în insolvenţă în următoarele luni, susţine Consiliul Internaţional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe) .
	Un alt aeroport spaniol care beneficiază de pe urma excesului de avioane blocate la sol este cel de la Teruel, amplasat la 275 kilometri est de Madrid, care se aşteaptă ca veniturile sale să crească cu 25% în acest an graţie stocării de avioane.
	Aeroportul Chateauroux din apropiere de Paris este un alt aeroport care a început să se concentreze mai degrabă pe stocarea avioanelor decât pe călători, fiind nevoit chiar să refuze unele companii aeriene care vroiau să depoziteze aici mai multe avioane.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS