Sase companii americane "zdrobite" de competitorii asiatici. Cat mai rezista General Motors, Microsoft sau Boeing
Chiar daca Statele Unite sunt vazute drept o mare putere economica, nicio companie nu a fost un jucator important pe piata produsele electronice sau cea a produselor alimentare. Astfel, electronicele si jucariile produse in America sunt la fel de rare precum otelul obtinut aici, scriu cei de la 247wallst.com. In schimb, piata este "invadata" de produse asiatice.
1. General Motors vs. Toyota
Cota de piata a General Motors era de 35% in 1991, iar acum abia atinge 20% si continua sa piarda teren in favoarea japonezilor, cea mai mare amenintare fiind Toyota. In 2008, inainte ca reputatia si vanzarile sa-i fie distruse de numeroasele rechemari de masini in service, Toyota acoperea 17% din piata americana, un procent de doua ori mai mare decat acum 20 de ani. La decaderea General Motors "au pus umarul" si Honda si Nissan.
Ce a dus la declinul accentuat al General Motors? Spre exemplu, costurile de productie erau cele mai ridicate, iar cele ale Toyota extrem de mici, mai ales pentru masinile produse in Japonia. Mai mult, autoturismele erau ansamblate defectuos, potrivit studiilor de specialitate. Apoi, piata americana a fost invadata de masini ieftine precum Kia sau Hyundai.
2. Dell vs. Acer
Dell a dominat piata americana, insa dominatia sa a inceput sa se erodeze in 2004, cand producatorul chinez Lenovo a cumparat producatorul de calculatoare IBM. Acest lucru a deschis practic calea Asiei spre stapanirea pietei din SUA. Multi consumatori au renuntat la computerele americane cand au avut la dispozitie marci precum Acer sau Asus. Iar Acer a profitat din plin de interesul clientilor pentru netbookuri si a ajuns astfel al treilea producator de calculatoare din lume. In acelasi timp, cota de piata a Dell a scazut de la 16% in 2005 la 12% in 2010. Iar cea a Acer a ajuns la 12%, de la 5,5%.
3. Intel vs. ARM
Producatorul de chipuri Intel este de trei decenii pe piata, iar acest lucru ii da o anumita stabilitate, insa pierde teren in favoarea competitorilor care scot la lumina chipuri pentru dispozitive portabile la mare cautare acum, precum tablete sau smartphone-uri. Principaii sai competitori sunt Texas Instruments si Samsung, iar produsele sunt create de ARM. Studiile IDC arata ca pana in 2015, ARM va detine 13% din piata de profil.
4. Boeing vs. Airbus
Producatorul american de aeronave Boeing a dominat intotdeauna piata globala de profil. In schimb, Airbus abia a rezistat. Spre exemplu, in 1996, a primit 106 de comenzi pentru constructia de aeronave, iar Boeing 441. Situatia s-a inversat in 2010, cand tari precum Germania, Franta, Marea Britanie si Spania s-au interesat tot mai mult de avioanele Airbus. Insa, si in acest caz, China ameninta SUA si se pregateste sa lanseze o aeronava ieftina pentru curse comerciale in 2016, iar acest lucru inseamna ca toate companiile aeriene vor alege cea mai accesibila aeronava - cea produsa in Asia.
5. Microsoft vs. Nintendo
Nintendo a incercat de mai multe ori sa se impuna pe piata jocurilor video, asa ca are la activ cateva proiecte esuate, pana cand a reusit in 2000 sa sparga gheata cu PlayStation, consola care s-a vandut in 150 de milioane de unitati. Iar istoria consemneaza acum produse precum Microsoft Xbox 360, PS3 si Nintendo Wii. Microsoft a demonstrat ca mai are un cuvant de spus cu Xbox 360, dar consola Nintendo Wii i-a dat lovitura de gratie. Astfel, la finele lui 2009, cota de piata a Microsoft pe acest segment a scazut la 23%, de la 65% in urma cu cinci ani, iar cea a Nintendo s-a dublat si a ajuns la 50%.
6. Goodyear vs. Bridgestone
Producatorul de cauciucuri Goodyear pierde teren in fata competitorilor asiatici din acelasi motiv precum General Motors: costurile mari de productie. Acum, industria de profil nu mai este dominata de un producator local, ci de cei asiatici, dar si europeni care se bat pe o cota de piata tot mai mare. Dintre acestia cel mai importat este Bridgestone.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS