Salvarea Uzinei Roman Brasov vine din Taiwan. Asiaticii cumpara 100 de camioane romanesti cu 12 milioane de euro
Uzina Roman Brasov
Uzina Roman din Brasov, care mai are 300 de angajati si este supusa unui plan de reorganizare dupa ce initial s-a aflat in insolventa, a incheiat un contract de 12 milioane de euro pentru livrarea a o suta de camioane in Taiwan, scrie News.ro.
De asemenea, fabrica mai are in derulare un contract cu Armata Romana si este in negocieri si cu o companie din Pakistan.
”Avem acest contract de o suta de autobasculante ce vor fi livrate in Taiwan. Suntem in discutii si cu o companie din Pakistan, iar camioanele sunt deja in probe acolo. Mai avem in derulare un contract cu Ministerul Apararii dupa ce am castigat licitatia. Este vorba despre 23 de camioane militare in valoare de doua milioane de lei“, a declarat Carol Rugacs, directorul de productie si administratorul Roman SA.
El a precizat ca doua dintre camioanele care vor fi livrate in Taiwan, in baza contractului de 12 milioane de euro, au fost deja finalizate.
Administratorul uzinei a criticat prevederile fiscale, sustinand ca din cauza ca fabrica este supusa in prezent unui plan de reorganizare nu poate participa la licitatii, desi are bani in conturi, decat daca primeste o scrisoare de garantie de la banca.
”Noi suntem o societate in reoganizare si potrivit instructiunilor Bancii Nationale nu putem primi scrisoare de garantie atunci cand ne inscriem la o licitatie, desi avem bani in cont. Asta ne afecteaza foarte mult. Vrem sa facem ceva, sa supravietuim, dar legile din Romania ne pun probleme. De exemplu, cand am participat la licitatia cu Ministerul Apararii, aveam in cont de 100 de ori mai mult decat suma necesara pentru inscrierea la licitatie, dar nu am primit scrisoare de garantie de la banca. Pana la urma, cei din Armata au inteles situatia si am putut sa viram banii in contul de la trezorie si sa participam la licitatie. Degeaba ai produse bune si competitive, daca te lovesti de astfel de prevederi“, a mai declarat Carol Rugacs.
Uzina Roman din Brasov a fost initial fabrica de armament, fiind infiintata in 1938, iar din anul 1953, dupa nationalizare, a fost numita Steagu Rosu si a inceput sa fabrice autocamioane. Problemele uzinei au inceput in anul 2006, cand mii de oameni au fost concediati, 80% din actiuni fiind preluate de Asociatia Pro Roman Brasov, iar presedinte al Consiliului de Administratie a fost numit Ioan Neculaie.
In urmatorii opt ani, fabrica a fost disputata in instanta, iar in 2015 uzina a revenit Asociatiei Pro Roman, al carei presedinte este omul de afaceri Ioan Olaru. In prezent, fabrica are datorii de 90 de milioane de lei, se afla intr-un plan de reorganizare, dupa ce initial a fost in insolventa timp de mai multi ani, si mai are 300 de angajati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS