Industria miniera reinvie zeppelinul. O companie vrea sa transporte minereu din Siberia folosind dirijabile. Combustibilul, de trei ori mai ieftin fata de avioanele clasice
Compania Amur Minerals intentioneaza sa transporte folosind dirijabile minereu de la operatiunile pe care le are in Siberia, pentru a evita drumurile inzapezite din Orientul Indepartat al Rusiei, potrivit Bloomberg.
De asemenea, Amur Minerals intentioneaza sa transporte tot cu dirijabilele echipamente miniere in Siberia. Compania are un proiect de exploatare de nichel si cupru, Kun-Manie, localizat in provincia Amur, scrie Mediafax.
Compania a anuntat luni ca va utiliza doua dirijabile care pot transporta incarcaturi de pana la 250 de tone. Amur Minerals a semnat un memorandum de intelegere cu producatorul american Worldwide Aeros.
Producatorii de dirijabile au nevoie de comenzile din sectorul minier pentru revitalizarea afacerilor, la 77 de ani dupa ce prabusirea Hindenburg a pus redus puternic interesul cumparatorilor timp de decenii.
Noile dirijabile, cu un design imbunatatit si gaz care nu arde, permit companiilor precum Aeros si Hybrid Air Vehicles sa obtina primele contracte cu industria miniera.
Aeronavele nu sunt restrictionate de terenul accidentat, intrucat decoleaza si aterizeaza vertical. Pentru Amur, noile mijloace de transport vor reduce costurile estimate la 140 de milioane de dolari pentru constructia unui drum de la mina pana la cea mai apropiata cale ferata.
Amur asteapta sa obtina de la autoritatile de la Moscova o licenta miniera care sa-i permita inceperea constructiilor la proiectul Kun-Manie, unde resursele sunt estimate la 650.600 de tone de nichel si 178.400 de tone de cupru.
Compania ar putea incepe sa foloseasca dirijabilele la doi ani dupa ce incheie un acord cu furnizorul.
Companiile miniere din Siberia, regiune bogata in resurse precum minereu de cupru, nichel si fier, carbune si petrol, trebuie sa faca fata unor temperaturi de pana la minus 60 de grade Celsius. Iernile foarte severe pot afecta transportul rutier, situatie care determina multe companii sa caute alternative eficiente din perspectiva costurilor.
Costurile legate de combustibil ale dirijabilelor reprezinta circa o treime din cele ale avioanelor de transport, a declarat directorul Aeros, Igor Pasternak, anul trecut. Aeronavele Aeros, construite pe o structura rigida asemanatoare dirijabilelor, vor putea transporta incarcaturi de pana la 250 de tone, cu viteze de peste 100 de mile (161 kilometri) pe ora, a spus el.
Mai multe despre:
#minerit#dirijabil
Pe acelasi subiect: