Record rusinos. Cum e posibil ca Romania sa piarda 9 km de autostrada in acest an
Romania are nesansa ca in 2015 sa doboare un record rusinos la capitolul infrastructura: minus 9 kilometri de autostrada. Da, ati auzit bine, pentru prima data in istorie se raporteaza nu kilometri dati in folosinta, ci kilometri pierduti.
Autoritatile au inaugurat in acest an doar 13 kilometri de autostrazi, dar au inchis alti 22 pentru ca au fost facuti prost. Este vorba de tronsonul dintre Orastie si Sibiu, afectat de alunecarile de teren.
Harta rusinii ne arata ca autoritatile din Romania construiesc autostrazi in ritm de un pas inainte, doi inapoi. Membrii societatii civile, care monitorizeaza constructia de autostrazi, au numarat doar 13 kilometri de autostrazi noi deschise in 2015.
10 intre Arad si Pecica, 3 de la Nadlac pana la Frontiera. In schimb, responsabilii au inchis 22 de kilometri intre Orastie si Sibiu.
Daca tragem linie, rezultatul in 2015 este cu... minus. Minus 9 kilometri. Sunt putine sanse sa evitam acest record rusinos si sa deschidem alt tronson care sa ne duca pe plus, spun cei care monitorizeaza constructia de autostrazi.
Mihai Craciun, fondator Construim Romania: "Cred ca nici macar in Istoria Europei Moderne nu a fost asta ceva. Este un record extrem de trist pentru Romania. Nici macar cand avem resursele nu putem sa construim autostrazi."
Pentru a ne putea dezvolta economia, ar trebui sa construim cel putin 150 de kilometri de autostrada in fiecare an. Realitatea de pe santier este alta. Am urmarit timp de trei ani cum se munceste pe o mini-autostrada de numai 3 kilometri. Este vorba de tronsonul care leaga Capitala de A3. Iata ce am descoperit in acest timp:
"Abia au inceput lucrarile pe santierul din campia Piperei si deja au inghetat." (17 aprilie 2012)
"Lucrarile la podul de pe strada popasului au fost abandonate toamna trecuta" (29 aprilie 2014)
"Urmeaza sa fie gata abia anul viitor, cu o intarziere de trei ani, daca ar fi sa credem CNADNR. (10 decembrie 2014)
Insa au fost numai promisiuni. Dar cu promisiuni nu poti construi autostrazi. Pe acest tronson de autostrada s-a batut pasul pe loc timp de trei ani. Acum este un santier abandonat, iar compania nationala de drumuri nu stie cine va relua de la zero lucrarile.
Asa ca nu stim cand vom putea circula pe aceasta autostrada. A fost anuntata licitatia, dar nu au fost anuntate rezultatele. Iar Compania de Drumuri si Autostrazi, careia i-am solicitat un punct de vedere, ne-a promis ca va reveni cu un raspuns.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS