Razboi intre cel mai bogat roman si cei mai mari producatori de gaze din Romania, in Brasov multinationalele au sters urmele fabricilor cu traditie si cum arata uzina care va ajunge la o productie record de 200.000 de masini/an
In fiecare dimineata citim site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Razboi intre cel mai bogat roman si cei mai mari producatori de gaze din Romania. O poveste despre combinate chimice, Guvern, datorii, dosare penale, companii romanesti de gaze si Gazprom
Ioan Niculae, patronul InterAgro, a facut presiuni constante la Guvern pentru obtinerea unui pret convenabil la gazele naturale utilizate de cele sase combinate chimice ale sale. Pana la urma, Guvernul i-a intins o mana de ajutor in asa fel incat InterAgro sa poata negocia cu OMV Petrom si Romgaz contracte mai avantajoase, conditia fiind ca pretul sa nu fie mai mic de 72 lei/MWh (230 dolari/mia de metri cubi), scrie Hotnews.ro.
Imediat dupa aprobarea actului normativ mai mult decat generos, InterAgro s-a declarat satisfacut. Insa, bucuria nu a tinut prea mult deoarece producatorii nu vor sa-i dea gaze la pretul minim, ci cu 17 lei/Mwh mai mult. Atunci, Ioan Niculae a inceput o noua serie de presiuni, spunand ba ca se duce la Gazprom care e "mai flexibil", ba ca inchide toate combinatele. Cea cu inchiderea activitatii care ar duce la pierderea a mii de locuri de munca este o amenintare pe care o foloseste ori de cate ori are nevoie, de vreo 10 ani. Fiind companie privata, cu OMV Petrom presiunile de acest fel nu au prea mare efect. Cu Romgaz sunt alte probleme: un dosar la DIICOT si niste datorii neachitate.
Cum arata economia judetului Brasov, fosta uzina de tractoare a Romaniei, in care multinationalele au sters urmele fabricilor romanesti cu traditie precum Rulmentul, Tractorul sau Poiana
Ziarul Financiar continua proiectul editorial „Economia judetelor la raport“, prin care aduce in prim-plan starea economiei la nivel judetean. Cine sunt cei mai mari angajatori din fiecare judet, care sunt cele mai mari companii in functie de cifra de afaceri, cum se imparte economia judetului intre multinationale, antreprenori si companii de stat, care este raportul dintre cei care muncesc si asistatii social, care sunt indicatorii sociali din zona.
Publicatia de business prezinta in detaliu principalii indicatori economici si sociali ai judetului Brasov, care are o populatie de 549.217 de locuitori, cu 3.981 mai mica decat in 2002, si care iese in evidenta prin numeroasele fabrici de componente auto dezvoltate de multinationale precum Autoliv, Schaeffler sau Continental, dar si prin disparitia unor centre cu traditie: Tractorul, Rulmentul sau Poiana.
Judetul Brasov, aflat in „inima“ Romaniei, a ajuns unul dintre cele mai mari zece judete din tara dupa cifra de afaceri inregistrata de companii si a atras in ultimii ani jucatori din industria componentelor auto precum Schaeffler, Preh sau Quin, care au fiecare peste 400 de angajati.
De la inceputul anului, statul s-a imprumutat cu peste 45 de milioane de euro pe zi
De la inceputul anului, MFP a imprumutat de la bancile locale peste 9,6 miliarde de lei si aproximativ 680 de milioane de euro, la care se adauga suma de doua miliarde de dolari atrasa de pe pietele internationale, potrivit Capital.ro. Numai ieri, Finantele au luat aproape un miliard de lei de la bancile comerciale.
Suma totala pe care a imprumutat-o statul in 2014, echivalata in euro, se ridica la nivelul de 4,23 de miliarde de euro, ceea ce inseamna ca, in medie, ne-am imprumutat cu 45,4 milioane de euro in fiecare zi din cele 93 trecute de la 1 ianuarie 2014.
Bulgaria, la un pas sa piarda fondurile UE
Parlamentul European a adoptat o recomandare in care cere Comisiei Europene sa ia in considerare in mod serios posibilitatea blocarii fondurilor europene pentru Bulgaria, noteaza Dailybusiness.ro.
Marti, presedintele Parlamentului European Martin Schulz a declarat in cadrul unei conferinte de presa ca, daca respectiva decizie va fi adoptata, ea nu este obligatorie din punct de vedere legal si prin urmare nu va conduce la blocarea imediata a fondurilor.
Intr-un raport privind implementarea bugetului UE pentru anul financiar 2012, raportorul german Markus Pieper ( Partidul Popular European, PPE) a propus textul in cauza, care a fost adoptat joi dupa aprobarea preliminara de catre Comisia pentru Control Bugetar din Parlamentul European.
“Lipsa progresului”, “coruptia larg raspandita si dificultatea in delegarea responsabilitatii si corectarea greselilor”, acestea au fost cateva dintre concluziile raportului realizat de Comisia Europeana in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare privind Bulgaria, publicat in luna ianuarie.
Dan Sova, ministrul Transporturilor: “In acest an se vor investi 3,5 miliarde de lei numai in autostrazi, din care 1,5 miliarde de lei din acciza”
Romania are de absorbit 3,2 miliarde de euro din fondurile europene pe domeniul transporturilor, bani pentru care fostii ministri Radu Berceanu, Anca Boagiu si Alexandru Nazare nu au facut nimic, iar acum noi trebuie sa gasim solutii sa-i luam cat mai repede, dar este evident ca nu vor fi absorbiti toti, a declarat, la Adevarul Live, Dan Sova, ministrul Transporturilor.
Despre politica PSD vorbeste de refacerea USL pentru ca USL a fost cel mai puternic construct politic de dupa Revolutie. Iar Romania are nevoie acum de stabilitate si echilibru, pentru ca vedeti, Romania intra pe un ciclu cu foarte multe investitii. Refacerea aliantei PSD-PNL-UNPR-PC, fie dupa alegerile europarlamentare, fie dupa prezidentiale, este realizabila. Nu este important ce spune astazi Crin Antonescu, este important ce va spune PNL dupa europarlamentare sau prezidentiale.
USL se poate reface si cu si fara Crin Antonescu, nu este o conditie, Doamne-fereste, noteaza Adevarul.ro. Alianta USD - PSD, UNPR, PC - va avea dupa 25 mai un candidat la prezidentiale. Eu personal mi-as dori sa candideze si am si convingerea ferma ca va castiga. Dar daca va candida e dorinta lui, daca doreste vor fi apoi consultate forurile partidului. Ar putea candida si Geoana, Oprescu, Isarescu. Noi ii vom propune lui Mugur Isarescu, dar am inteles ca ar dori sa continue la banca nationala. Calin Popescu Tariceanu ar putea fi un candidat redutabil, dar nu il vad acum drept candidat, se va alege dintre Geoana, Oprescu, Ponta.
La pranz cu CEO-ul Christian Tour: Ce planuri ambitioase are tanarul de 28 de ani
Are 28 de ani, 10 ani de experienta in domeniul turismului si conduce un business care depaseste 45 milioane de euro. Marius Pandel a preluat la inceputul acestui an conducerea grupului Christian Tour de la fratele sau mai mare Cristian si are planuri mari de viitor pentru dezvoltarea companiei. Si-a propus sa depaseasca granitele cu Christian Tour si sa inglobeze pe langa agentia de turism o retea hoteliera internationala si o companie aeriana, scrie Wall-Street.ro.
Ne-am intalnit cu Marius Pandel la restaurantul pe care Christian Tour l-a deschis in urma cu ceva timp in Centrul Istoric din Capitala, loc unde familia Pandel detine o cladire, in care si-a stabilit sediul central. Pandel povesteste ca este alaturi de fratele sau inca de cand acesta a infiintat agentia Christian Tour, iar de la 18-19 ani lucreaza efectiv pentru companie, trecand de-a lungul timpului prin toate departamentele si ajungand in 2014 sa detina functia de CEO.
"Sunt in companie alaturi de Cristian de la varsta de 19 ani in Christian Tour, perioada in care compania era la inceput, aveam doar doua sedii la acea vreme. Cand am inceput, in anul 2003, eram student la Turism, la Universitatea Romano-Americana, unde mergeam doar la examene pentru ca nu aveam timp sa merg la cursuri. Imi aduc aminte ca atunci cand am mers la primul examen nu ma cunostea nimeni, am intrat in facultate si toata lumea ma intreba de unde am aparut. Am ramas in companie pana in 2010, cand am decis sa incep un proiect singur", a aratat Pandel.
Guvernul a sesizat DNA in legatura cu o asociere intre Romaero si Blue Air, in care compania de stat ar fi favorizat operatorul aerian privat
Continua seria de nereguli majore, descoperite la Romaero. Concluziile raportului intocmit de Corpul de Control al premierului arata ca, in urma unor asocieri, compania de stat a favorizat transportatorul aerian Blue Air, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache. In aceste conditii, Guvernul a sesizat Directia Nationala Anticoruptie, arata Stirileprotv.ro.
Este vorba de un contract de asociere semnat intre Romaero si Blue Air in 2007. Potrivit contractului compania aeriana ar fi avut voie sa foloseasca hangarele Romaero, insa, in acelasi timp, ar fi trebuit sa investeasca 11 milioane de euro, din care a investit doar putin peste 3 milioane. Intre timp, Blue Air a folosit patru hangare de la Romaero si ar fi beneficiat de servicii de 3 milioane de lei, care nu ar mai fi fost recuperate de Romaero.
Acasa la Porsche si Volkswagen. Uzina care va ajunge la o productie record de 200.000 de unitati anual
La 17 km de centrul orasului Leipzig, in fosta Germanie de Est, se afla cel mai important pariu facut de Porsche si Volkswagen AG: uzina ce va duce unul dintre cele mai profitabile branduri auto din lume la o productie record de peste 200.000 de unitati anual, scrie Business Magazin.
Povestea uzinei Porsche din Leipzig a inceput in prima parte a anilor 2000, odata cu lansarea SUV-ului Cayenne si cu nevoia de capacitate suplimentara de productie. Tot la Leipzig a fost produs si celebrul Porsche GT, una dintre cele mai performante masini lansate vreodata de constructor. Investitia initiala a fost de 260 milioane de euro, iar in ultimul an nemtii au mai investit alti 500 milioane de euro pentru a permite intrarea in productie a lui Macan, cel mai nou model al sau. Cele 500 de milioane de euro au acoperit constructia unei noi sectii pentru caroserii si o noua vopsitorie, alaturi de extinderea liniei de asamblare. Investitiile erau necesare deoarece la Leipzig atat Panamera, cat si Cayenne vin deja partial asamblate, iar caroseriile acestora sunt deja asamblate si vopsite.
Uzina Porsche din Leipzig este locul unde constructorul german produce masinile din „generatia de volum„, precum Cayenne, Panamera si, mai nou, Macan - modele care au sustinut atat profitul, cat si productia marcii.
Vom vorbi la telefon mai ieftin in UE, din 2015. Parlamentul European a aprobat eliminarea tarifelor de roaming in tarile membre
Parlamentul European a aprobat, joi, in prima lectura, reforma pietei telecomunicatiilor, care prevede, printre altele, eliminarea tarifelor de roaming in UE, de la 15 decembrie 2015, informeaza Incont.ro.
Potrivit unui comunicat al PE, raportul a fost votat cu 534 de voturi "pentru", 25 de voturi "impotriva" si 58 de abtineri. Votul din PE vine dupa ce, la 18 martie, Comitetul pentru Industrie, Cercetare si Energie (ITRE) a aprobat aceasta reforma. Potrivit propunerii initiale a Comisiei Europene, tarifele de roaming ar fi trebuit eliminate inca de la 1 iulie 2014.
Pentru a proteja companiile telecom fata de "folosirea abuziva" a serviciilor de roaming, eurodeputatii au solicitat Comisiei o serie de masuri care sa permita firmelor sa aplice tarife in situatii exceptionale. Aceste tarife vor fi insa sub nivelul celor aplicate in prezent.
Cehii de la CEZ vor sa vanda parcul eolian din Romania
Grupul ceh CEZ este dispus sa vanda integral parcul eolian detinut in Romania, la Fantanele si Cogealac, daca va primi o oferta buna pentru acesta, dar intentioneaza sa ramana pe piata din Bulgaria, a declarat directorul diviziei internationale, Tomas Pleskac.
"Daca va fi o oferta buna", CEZ va fi dispus sa vanda integral operatiunile de generare a energiei eoliene din Romania, dar primeste si oferte pentru participatii minoritare, a spus Pleskac, potrivit Wall Street Journal, preluat de Mediafax.ro. Mai multi investitori internationali si-au exprimat interesul pentru parcul Fantanele-Cogealac, a aratat Pleskac, fara sa dezvaluie valoarea unei astfel de vanzari.
Oficialul CEZ a spus ca in pofida dificultatilor de colectare a sumelor din subventiile pentru energie regenerabila, incasarile din partea unor clienti importanti, precum caile ferate sau posta, se imbunatatesc.
Analiza: O "gafa" de 910 miliarde de dolari a Gazprom ilustreaza problemele economiei lui Putin
Concernul rus de stat Gazprom avea in 2007, in plin boom al pietei materiilor prime, un obiectiv grandios: sa ajunga compania cu cea mai mare valoare din lume in sapte ani, dar a gafat cu doar 910 miliarde dolari, esec emblematic pentru declinul economiei Rusiei, noteaza Bloomberg.
In aprilie 2007, directorul general adjunct al Gazprom, Alexander Medvedev, estima ca producatorul de gaze isi va creste de patru ori capitalizarea, la 1.000 de miliarde de dolari, in numai sapte ani si va deveni cea mai valoroasa companie din lume.
Medvedev s-a inselat cu numai 910 miliarde de dolari, scrie Bloomberg. De la momentul la care directorul Gazprom a anuntat acel obiectiv, niciuna dintre cele mai mari 5.000 de companii din lume nu a inregistrat un colaps mai puternic al capitalizarii decat gigantul rus. Declinul bursier de 154 miliarde de dolari al Gazprom a devenit emblematic pentru problemele economiei conduse de presedintele rus Vladimir Putin, mai noteaza agentia de presa.