Consiliul Concurentei avertizeaza ca exista suspiciuni legate de apartia unor „intelegeri” intre producatori sau comercianti in legatura cu scaderea TVA la alimente
alimente, supermarket
Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat luni, intr-o conferinta de presa la Cluj, ca exista suspiciuni privind intelegerile intre producatori sau lanturile de magazine in ceea ce priveste aplicarea corecta a reducerii de TVA la 9 % la alimente, scrie Agerpres.
Chiritoiu a precizat ca in prezent are loc o monitorizare, iar daca vor fi depistate astfel de cazuri, Consiliul Concurentei va declansa anchete.
„Guvernul ne-a solicitat sa monitorizam ce se intampla in aceasta perioada cu ocazia reducerii de TVA. Ne e frica ca pot sa apara intelegeri intre magazine, intre lanturi de magazine, intre producatori, care sa incerce sa pastreze in profiturile lor reducerea de taxe pe care o face statul. Si atunci monitorizam. Vrem sa vedem ce s-a intamplat cu nivelul preturilor dupa ce Guvernul a facut anuntul in ceea ce priveste TVA-ul si, de asemenea, dupa 1 iunie sa vedem in ce masura se transmite reducerea TVA in pretul la raft”, a declarat Bogdan Chiritoiu.
Presedintele Consiliului Concurentei a explicat ca in mod normal orice administrator de magazin sau producator are voie sa aplice orice fel de pret doreste, insa in acest caz va fi sanctionat de piata, care se va indrepta catre preturile mai mici practicate de altii.
„Daca vom avea indicii ca sunt intelegeri ilegale intre producatori si sau magazine, atunci vom deschide investigatii. Dar numai daca vom avea indicii. Altfel, in principiu orice magazin are voie sa puna ce pret vrea el, doar ca daca ei nu se inteleg, concurenta ii va obliga sa reduca pretul. Dar noi avem nevoie de indicii ca sa deschidem o investigatie si daca vom ajunge la faza asta, avem mijloacele noastre proprii de investigatie, care sunt destul de puternice”, a spus Chiritoiu.
Chiritoiu a precizat ca desi instrumentele pe care le are la indemana Consiliul Concurentei nu sunt perfecte, important este semnalul dat pietei, pentru ca producatorii si administratorii de magazine sa se gandeasca serios inainte de a decide sa incalce legea.
Pe acelasi subiect: