Inchiderea aeroportului Baneasa dezvaluie o comoara imobiliara de un miliard de euro
Inchiderea aeroportului de la Baneasa pentru zborurile low-cost, prin majorarea taxelor de operare ce a fortat mutarea companiilor Blue Air si Wizz Air, readuce in discutie interesele imobiliare din zona de nord a Capitalei, dar si pe cele privind terenul aeroportului, de aproape 200 de hectare, o miza de aproape un miliard de euro, potrivit unei analize a ZF.
Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa), cel mai vechi din Romania si al doilea ca marime din tara, situat la doar 9 kilometri de centrul Bucurestiului si inaugurat in 1920, a devenit in ultimii ani cel mai important hub pentru zborurile low-cost, adica pentru 2,4 milioane de pasageri anul trecut.
Cu toate acestea, si mai ales in conditiile in care pista de 3.200 de metri lungime este considerata de un specialist in aviatie ca fiind cea mai buna din tara, Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti si Ministerul Transporturilor au decis inchiderea aeroportului.
Situat in inima celei mai dinamice zone din Capitala din punctul de vedere al dezvoltarii imobiliare, aeroportul Baneasa reprezinta o miza imobiliara prin terenul pe care il are in proprietate.
Cele 180 de hectare pe care se intinde aeroportul, la care se mai adauga un teren de 20 de hectare, potrivit ultimelor date disponibile, ar putea constitui obiectul unei tranzactii de proportii, data fiind valoarea de un miliard de euro la care ar putea ajunge daca se ia in calcul un pret mediu de 500 de euro/mp.
In acest moment, au mai ramas foarte putine suprafete compacte de teren situate in zone strategice care ar putea atrage proiecte imobiliare de sute de milioane de euro.
Citeste intreg articolul pe www.zf.ro
Sursa foto: zf.ro
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS