Inchiderea aeroportului Baneasa dezvaluie o comoara imobiliara de un miliard de euro
Inchiderea aeroportului de la Baneasa pentru zborurile low-cost, prin majorarea taxelor de operare ce a fortat mutarea companiilor Blue Air si Wizz Air, readuce in discutie interesele imobiliare din zona de nord a Capitalei, dar si pe cele privind terenul aeroportului, de aproape 200 de hectare, o miza de aproape un miliard de euro, potrivit unei analize a ZF.
Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa), cel mai vechi din Romania si al doilea ca marime din tara, situat la doar 9 kilometri de centrul Bucurestiului si inaugurat in 1920, a devenit in ultimii ani cel mai important hub pentru zborurile low-cost, adica pentru 2,4 milioane de pasageri anul trecut.
Cu toate acestea, si mai ales in conditiile in care pista de 3.200 de metri lungime este considerata de un specialist in aviatie ca fiind cea mai buna din tara, Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti si Ministerul Transporturilor au decis inchiderea aeroportului.
Situat in inima celei mai dinamice zone din Capitala din punctul de vedere al dezvoltarii imobiliare, aeroportul Baneasa reprezinta o miza imobiliara prin terenul pe care il are in proprietate.
Cele 180 de hectare pe care se intinde aeroportul, la care se mai adauga un teren de 20 de hectare, potrivit ultimelor date disponibile, ar putea constitui obiectul unei tranzactii de proportii, data fiind valoarea de un miliard de euro la care ar putea ajunge daca se ia in calcul un pret mediu de 500 de euro/mp.
In acest moment, au mai ramas foarte putine suprafete compacte de teren situate in zone strategice care ar putea atrage proiecte imobiliare de sute de milioane de euro.
Citeste intreg articolul pe www.zf.ro
Sursa foto: zf.ro