Analiză: Peste 9.000 de magazine din România au fost afectate de închiderea mall-urilor. Pierderi între 15 şi 20 de milioane de euro pentru dezvoltatori
Mega Mall
Peste 9.000 de magazine din România sunt afectate de decizia autorităţilor de a suspenda temporar activitatea de comercializare a bunurilor considerate neesenţiale din cadrul centrelor comerciale.
Pierderile provocate de această situație se traduc prin venituri neîncasate cuprinse între 15 şi 20 de milioane de euro, relevă o analiză a companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Datele consultanţilor imobiliari arată că stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail şi galerii comerciale) din România este de circa 3,9 milioane de metri pătraţi, din care supermarketurile şi hipermarketurile (principala categorie de magazine rămase deschise), reprezintă circa 23%.
Estimările companiei de consultanţă imobiliară evidenţiază faptul că, în privinţa veniturilor neîncasate, se ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală pentru un astfel de centru comercial, la 2.000 de euro/mp/an.
Potrivit sursei citate, la nivel internaţional, în contextul actual, dar şi al pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri şi casele de modă cu tradiţie au început să se implice în lupta împotriva răspândirii COVID-19, în vederea reluării activităţii normale şi redeschiderii magazinelor.
Astfel, marile grupuri din acest sector, precum LVMH sau L'Oreal, au demarat producţia de substanţe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex s-au reorientat către producţia echipamentelor medicale de protecţie.
"Aceste lucruri se întâmplă mai ales în contextul în care retailerii de modă şi de beauty au stocuri imense de produse nevândute în această perioadă. Suspendarea programului de fashion week sau nelansarea colecţiilor de toamnă-iarnă 2020 sunt lucruri fară precedent, la care piaţa trebuie să se adapteze", notează specialiştii Cushman & Wakefield Echinox.
"Observăm, de asemenea, un val de solidaritate nu numai în ţările din vest, dar şi în România, în ceea ce priveşte antreprenorii locali şi business-urile mici care au nevoie de un suport susţinut pentru a putea rezista şi continua activitatea după această perioadă. Donaţiile majore realizate prompt de o populaţie receptivă şi empatică reprezintă un semn de civilizaţie şi solidaritate faţă de mediul social şi economic în care trăim. Ca şi alternativă viabilă deja, în funcţie de modul în care va reuşi să gestioneze volumul actual mărit de cereri, comerţul online ar putea deveni un segment câştigător pe termen lung, prin conservarea unei cote semnificative din piaţa de retail câştigată în aceste zile. În timp ce comerţul online pentru produse de lux (sau produse neesenţiale) a scăzut dramatic în ultima lună, retailerii de produse alimentare şi de uz caznic care erau deja pregătiţi pentru operaţiuni online au avut de câştigat", se menţionează în analiza de specialitate.
Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală, ce activează în toate segmentele pieţei imobiliare. Afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 60 de profesionişti şi colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor.
La nivel global, compania are 53.000 de angajaţi în peste 60 de ţări, şi înregistrează venituri de 8,8 miliarde de euro, prin intermediul serviciilor de consultanţă în gestionarea activelor şi investiţiilor, pieţe de capital, închirieri, administrarea proprietăţilor, reprezentarea chiriaşilor, servicii de proiect şi evaluare.
Pe acelasi subiect: