Adio, cladiri de sticla. Birourile viitorului se vor afla in hoteluri si vor fi inchiriate cu ora
Din momenul in care cafenelele au inceput sa ofere clientilor conexiune Wi-Fi gratuit, corporatistii au inceput sa isi paraseasca tot mai des birourile pentru a da o fuga sa se relaxeze la o ceasca de cafea, in coltul strazii. Si cum trendul general lasa in urma conceptia clasica de birou, hotelurile isi schimba si ele infatisarea, ca sa-si primeasca noul val de clienti.
“Incercam sa transformam felul in care oamenii percep hotelurile. Vrem ca lumea sa se gandeasca la Marriott ca la un loc unde poti sa si muncesti, nu doar sa vii si sa dormi”, spune Peggy Roe, vicepresedinta operatiunilor globale de la Marriott International, intr-un interviu acordat CNN.
La inceputul acestui an, Marriott a inaugurat un nou concept, denumit “Workspace on Demand” (birou la cerere). In 35 de hoteluri din Statele Unite si unul din Europa, oaspetii pot rezerva un mic spatiu de intalnire pentru 50 de dolari pe ora.
“Clientii au recunoscut ca practic se furisau in hol, ca sa <<fure>> din conexiunea la internet sau stateau in parcare si navigau din masina. Noi le raspundem prin asta ca ii primim bucurosi sa vina si sa stea aici”, spune Roe.
Experimentul facut in ultimele trei luni s-a dovedit unul de succes, asa ca Workspace on Demand va fi implementat in alte sase stabilamente din America, luand in calcul pe viitor si hotelurile din afara tarii. Marriott nu ofera mare lucru in aceasta suma, in afara de o masa si o priza, pentru ca, potrivit directoarei de operatiuni, “cei mai multi oameni vor doar un spatiu de unde sa lucreze si nu au cerut mai mult de atat”.
Luna trecuta, un alt lant hotelier, Westin Hotels & Resorts, au lansat Tangent, un program similar, care insa targeteaza forta de munca mai tanara, aflata in miscare. Camerele pe care le pun la dispozitie costa intre 50 si 60 de dolari pe ora si pot primi maxim patru persoane. De asemenea, sunt mai complexe decat cele de la Marriott, punand la dispozitia oaspetilor diverse gadgeturi pentru impartasirea informatiei digitale intre participanti, o tabla pentru asternerea ideilor si chiar o consola Xbox. Exista inclusiv un salon dedicat luarii de interviuri, operatiune care pana acum se desfasura in holul hotelului.
“Vedeam grupuri de oameni aplecati asupra unui laptop, incercand sa pregateasca o prezentare, sau alte persoane care sustineau interviuri iar holul pur si simplu nu oferea suficienta discretie pentru asemenea lucruri”, spune Brian Povinelli, vicepresedintele Westin Hotels.
Profitand de oportunitatea aparuta, Westin a lansat programul Tangent in Arlington, Virginia si in Munchen, Germania, dar planuiesc sa il mai implementeze in alte 40 de locuri din State pana in 2014. Potrivit cercetarilor efectuate de grupul hotelier, 75% dintre cei care lucreaza in America sunt mereu pe drum, ceea ce inseamna ca cel putin o data pe saptamana nu au un birou stabil. La nivel mondial, aproximativ 1,3 miliarde de birocrati sunt in aceeasi situatie, iar numarul lor este in continua crestere, potrivit informatiilor furnizate de International Data Corporation, pentru CNN.
“Din perspectiva corporatiilor, inchirierea pe cinci pana la zece ani a unei cladiri de birouri este o solutie perimata. Investitia in imobiliare reprezinta a doua cea mai mare cheltuiala pentru companii si daca te uiti la un spatiu de birouri, iti dai seama ca acesta este de fapt ocupat pentru doar doua treimi din timp”, spune Mark Gilbreath, fondator si CEO la LiquidSpace, o platforma care le gaseste angajatilor aflati in miscare birouri care se pot inchiria cu ora.
LiquidSpace si Marriott au incheiat deja un parteneriat si, desi deocamdata exista doar doua lanturi hoteliere care au adoptat sistemul, Gilbreath este increzator ca este numai o problema de timp pana ca altele sa le urmeze exemplul.
Pe acelasi subiect: