Sportul de miliarde de dolari: Cine sunt, de fapt, adevaratii castigatori de pe urma "fotbalului-fantezie"
In ultimele decenii, fotbalul american online a crescut spectaculos, transformandu-se la ora actuala intr-un sport cu 27 milioane de jucatori, scrie adweek.com. Americanii cheltuiesc aproximativ 800 de milioane de dolari pe an pe productii si servicii media din domeniul fotbalului-fantezie, potrivit rezultatelor companiei de cercetare Ipsos.
Daca luam in considerare abonamentele platite pentru platformele din Statele Unite, precum DirectTV`s NFL Sunday Ticket, NFL`s RedZone si Surius XM`s MLB, impactul total al pietei „fotbalului-fantezie”, asa cum este el denumit, se ridica la aproape 5 miliarde de dolari pe an, sustin cei de la Asociatia Comerciala a Sporturilor Fantezie.
Ce-i drept, marii castigatori din acest domeniu nu sunt jucatorii, ci companiile media de internet. Acestea genereaza venituri uriase - atat prin taxele de intrare in liga, cat si prin cumpararea de spatii publicitare„traditionale” - in jur de 80% dintre portaluri sunt impanzinte cu astfel de reclame.
Pentru incepatori, fotbalul-fantezie este un joc in care participantii se alatura ligilor – exista nenumarate la nivel informal (unele sunt informale, intre prieteni, altele formale, dar care percep taxe accesibile). Regulile variaza si ele, dar, in general, fiecare jucator alege pozitiile celorlalti jucatori. Punctele sunt generate de statisticile saptamanale ale jucatorilor de NFL (National Football League), iar echipele care termina sezonul cu cele mai bune rezultate, activeaza si in urmatorul sezon.
"Internetul este responsabil pentru trei pandemii: industria porno, jocurile de noroc si produsele-fantezie"
Popularitatea internetului a ajutat fotbalul-fantezie sa se dezvolte exponential inca de la debut. La inceputul anilor `90, atunci cand Yahoo Sport si CBS SportsLine.com si-au lansat primele produse-fantezie, acestea erau vazute ca portaluri-fantoma. „Fotbalul-fantezie a crescut natural in randul publicului larg”, explica David Geller, directorul Yahoo Fantasy Sports, citat de adweek.com. „Internetul este responsabil pentru trei pandemii: industria porno, jocurile de noroc si produsele-fantezie. Si mai vorbim aici despre niste bani facuti cinstit, prin explorarea acestor oportunitati”, adauga Geller.
Publicitarii care cauta la randul lor oportunitati de dezvoltare mizeaza pe campaniile de marketing desfasurate pe site-uri americane cu trafic, precum Fantasy Sport Ventures KFFL.com sau TheBigLead.com. Potrivit cumparatorilor de media, preturile achizitiilor-fantezie variaza intre 750.000 de dolari pentru site-uri cu trafic urias si pagini de stiri si 3 milioane de dolari pentru un intreg sezon de sponsorizare.
Unele site-uri le permit jucatorilor sa se inscrie gratuit, dar ii determina apoi sa cheltuiasca bani extra pentru optiuni de expert si diverse instrumente suplimentare. De exemplu, CBSSports.com a obtinut foarte multi bani din taxarea modulelor fotbalului american. Un abonament pe CBSSports porneste de la 179,9 dolari/sezon, in timp ce abonamentele individuale variaza in functie de potentialul de plata a compensatiilor finale.
In ciuda costurilor mari de intrare in acest domeniu, afacerile sunt in plina dezvoltare. Cu 10 ani in urma, site-ul cunoscut pe atunci drept CBS SportsLine a obtinut 4,3 milioane de dolari din abonamentele contractate. In 2011, proiectul ar putea ajunge la venituri de 50 milioane de dolari.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS