Ca sa primeasca punctaj maxim, aplicantul trebuie sa fie si somer si sa vina si cu bani de acasa.

Dupa o jumatate de an de pregatiri pentru o afacere in comert, Valentin a aflat ca a muncit in zadar.

Valentin Batranu, antreprenor: "Deja deschisesem firma, un SRLD, a fost prima mea firma. Am aflat ca regulile jocului s-au schimbat. Trebuia sa venim cu 20.000 de euro de acasa. Acum firma sta degeaba, presupun ca o sa o pun pe zero sau o inchid."

Andreea Duta, consultant SRLD: "Avem peste 50 de proiecte care s-au pregatit, au facut bugetul, tot ce a trebuit, insa cand au venit modificarile le-au dat peste cap."

Anul trecut, finantarea era pe principiul "primul venit - primul servit", doar pentru tinerii pana in 35 de ani. Anul acesta poate lua oricine banii, dar departajarea proiectelor se va face pe anumite criterii.

Astfel, in prezent, debutantul perfect - in viziunea statului - este somer, dar are 24.000 de euro in cont, a facut cursuri de antreprenoriat si vrea sa investeasca in programare IT sau productie. Desi nu a fost in stare sa tina de jobul sau firma pe care o creaza trebuie sa produca 4 noi joburi altfel nu primeste procentaj maxim.

Doar 200 de afaceri vor primi bani. Cei care vor sa faca business in comert, turism sau servicii nu pot obtine punctaj maxim.

Andrian Panait, director AIPPIMM: "Prioritar este IT-ul, productie, retehnologizare si, cum v-am spus, numarul de locuri de munca primeaza si el."

Criteriile de selectie acorda 10 puncte celor care sunt si someri si proprietari de firma, in acelasi timp. Lucru imposibil. Este o greseala de exprimare, sustine directorul departamentului pentru IMM-uri.

Adrian Panait, director AIPPIMM: "Proiectul este la ministerul Justitiei, mai sunt cateva modificari de facut, nu mari, de exprimare".

Apelul de proiecte se deschide la finalul lunii august. Intre timp, oamenii cauta finantare alternativa pe platformele de strangere de fonduri romanesti.

Remus Pakei, project manager sprijina.ro: "Initiatorul trebuie sa-si posteze proiectul si, in 30 de zile, perioada de promovare, colecteaza fonduri de la sustinatorii lui si fani."

Avem opt asemenea site-uri, unde oamenii fac cheta pentru a-si finanta ideile si unde companiile sponsorizeaza proiecte.