Un antreprenor face 3 miliarde de dolari pe an, fara preturi si case de marcat
Lantul de cafenele Panera Cares numara aproximativ 1.600 de unitati pe tot cuprinsul Statelor Unite si are incasari anuale de trei miliarde de dolari. Dar se deosebeste de restul localurilor din aceeasi categorie prin faptul ca nu are case de marcat sau preturi in meniu.
Cum nu exista case de marcat, clientii Panera Cares sunt invitati sa contribuie cu bani la cutiile de donatii de pe tejghea. Acestea sunt insotite de niste pancarte pe care scrie “Ia ce ai nevoie, lasa cat crezi ca e corect”.
Casierii de la Panera preiau comenzile si apoi le dau clientilor un fel de chitante in care scrie cat ar costa in mod normal preparatele, dar acestia nu sunt constransi in niciun fel sa lase o anumita suma de bani.
Panera a deschis prima cafenea de acest fel intr-un cartier din St. Louis, in mai 2010. In prezent, cinci localuri functioneaza dupa acest principiu si este de asteptat ca in 2013 peste un milion de clienti sa le treaca pragul.
Potrivit sefei departamentului de Initiative cu impact social, Kate Antonacci, scopul este sa asigure o cale prin care milioanele de americani care au venituri mici sa isi poata permita cate o masa pe care sa plateasca putin sau nimic.
“Aceste cafenele dovedesc ca oamenii pot manca intr-un loc cald si imbietor aceeasi mancare ce le este servita tuturor. Nu se compromite in niciun fel experienta, este vorba doar de o schimbare a felului in care au acces la o astfel de mancare”, spune Antonacci.
Pe acelasi subiect: