Cucerirea spatiului, un vis ce se poate transforma intr-o afacere
In secolul XXI oamenii se vor deplasa cu navete spatiale, se vor caza intr-un hotel pe Luna si vor lua masa pe Statia Spatiala Internationala. In stadiul actual de dezvoltare al tehnologiei, actiunile par desprinse dintr-un film SF. Nu si pentru miliardarul britanic Richard Branson, omul care este convins ca turismul in spatiu poate deveni realitate daca va fi incurajata initiativa particulara in domeniu.
"Vreau sa creez o naveta spatiala ca sa merg impreuna cu copiii mei si cu prietenii nostri in spatiu", spune Richard Branson, omul de afaceri britanic care detine casa de muzica Virgin Records si compania aeriana Virgin Atlantic Airways, citat de Wall Street Journal.
Miliardarul britanic pare un entuziast, dar unul care crede in creativitatea capitalismului pentru atingerea unor scopuri la care multi nici nu se gandesc. "Marile idei vin de la oameni care vor sa creeze, precum Larry Page (n.red. - cofondatorul companiei Google) care a vrut sa inventeze un produs cu care sa se poata juca in garaj. Daca as merge acum la contabilii mei si le-as spune sa calculeze profitul si pierderea potentiala a investitiei intr-un producator de navete spatiale, mai ales cand nici macar nu avem o naveta spatiala, ar izbucni cu siguranta in hohote de ras", spune Branson.
Guvernele au dominat pentru mult timp spatiul, de la lansarea rachetei Sputnik 1 de catre URSS, dar Branson considera ca daca ar fi fost stimulata initiativa privata, industria aerospatiala s-ar fi dezvoltat mult mai rapid.
Pe acelasi subiect: