"Aer de Montcuq" este ideea unui student de 22 de ani, din Franta. Acesta a “imbuteliat” aerul orasului natal in cutii de 250 ml, pe care a decis apoi sa le vanda.

Antoine Deblay s-a gandit prima oara in aceasta vara sa vanda aerul din orasul in care s-a nascut. Si-a facut ideea cunoscuta pe un site de crowdfunding francez si, in numai cateva saptamani, a strans 800 de euro. Suma i-a fost suficienta pentru a pune la punct un site si a plati pentru ambalare.

Nu a trecut mult pana cand nastrusnica idee a ajuns in presa franceza, iar comenzile pentru aerul la cutie au inceput sa curga. Deblay a marturisit ca a fost socat cand a vazut ca primeste 1.000 de comenzi in numai trei saptamani. “Bineinteles ca m-am gandit ca va vinde, doar nu atat de mult intr-un timp atat de scurt”, spune acesta.

Iar afacerea s-a dovedit chiar profitabila. Cu o margine de profit de aproximativ 60%, Deblay sustine ca a castigat mii de euro din acest proiect.

Ca sa duca gluma si mai departe, studentul a scris pe cutii urmatoarele: “Aerul proaspat din Montcuq este 100% organic si te scufunda in adancurile orasului, cat sa-ti improspatezi ideile. Este ideal cand ai nevoie de inspiratie creativa. Atentie: continutul nu se poate inlocui si se consuma tot odata. Nu lasati deschis.”

Deblay sustine ca si-a facut un plan de marketing bun, dar ca, probabil, oamenii ii cumpara produsul din cauza jocului de cuvinte. Afacerea se apropie insa de sfarsit, dupa cum pretinde proprietarul, care spune ca nu va mai vinde mai mult de 10 litri de aer pe saptamana, de teama sa nu epuizeze toata resursa din oras.

Pe site-ul de promovare apare acum mesajul: “Am atins maximul cantitatii de mostre de aer!”