Unde s-au dus banii de la bugetul de stat? Pe patinoare si pasaje
Cum nu exista sac fara fund, nici bugetul Romaniei nu putea tine la nesfarsit. Luam masuri drastice acum, dupa ce milioane de euro au disparut in achizitii de bunuri si servicii ori lucrari la preturi care lasa fara grai omul de rand.
Sume cu mult prea multe cifre s-au dus, de exemplu, pe strazi, pasaje sau patinoare. 7,2 miliarde de euro. Atat a avut la dispozitie Ministerul Transporturilor pentru investitii in ultimii patru ani.
Bani din care ar fi putut sa construiasca 700 de kilometri de autostrada, daca ne luam dupa pretul mediu achitat pana acum de autoritatile noastre. S-au facut doar 100. De ce? Pentru ca s-au tot renegociat contractele si s-au dat preturi din ce in ce mai mari.
Aceeasi poveste si cu Pasajele Victoria - 20,5 milioane de lei si Pasajul Unirii din Bucuresti - 16 milioane de lei. Fata de sumele stabilite initial pentru lucrarile de renovare, Primaria a platit in final milioane de lei in plus.
Explicatia oficiala: constructorii s-au apucat de treaba cu gandul ca vor curata niste pereti si vor face mici reparatii. Iar pe parcurs si-au dat seama ca lucrarea era superficiala, inestetica si nu ar fi rezistat in timp.
Tot din cauza diferentelor dintre pretul initial si cel final, Directia Nationala Anticoruptie a inceput verificarea mai multor strazi, tot din Capitala.
De exemplu, Strada Academiei are putin peste un kilometru, iar reabilitarea ei a costat 12 milioane de euro. Adica mai mult decat un kilometru din Autostrada Transilvania.
Milioane de euro risipite pe timp de criza nu s-au dus numai in drumuri. Constructia Patinoarului Olimpic din Brasov a fost evaluata initial la 2,8 milioane de euro, pentru ca la sfarsit sa se ajunga la 11. Desi autoritatile spun ca este interzis prin lege sa se mareasca suma intiala cu mai mult de 50%, valoarea s-a triplat.
Exista solutii pentru a evita astfel de situatii. Cum ar fi anuntarea licitatiilor pe internet si interdictia de a umfla pretul initial al unui contract cu mai mult de 20%. La o astfel de lege se lucreaza.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS