Astfel de produse sunt comercializate in toate supermarketurile din Anglia. Lanturile vin cu sortimente proprii, dar ca sa le creeze cumparatorilor impresia ca provenienta este una speciala, ce i-ar conferi produsului o calitate superioara, inventeaza locuri si ferme.

In lantul de supermarketuri Oakham se vand pui "Rutland", insa nu exista o ferma cu acest nume. Puii provin, de fapt, de la ferme din estul Angliei, Scotia si Irlanda de Nord. La fel se intampla cu acelasi sortiment de marfa, in lantul Tesco: puii de ferma Willow provin, de fapt, de la mai multe ferme din tara.

Supermarketurile au toate drepturile sa faca asta; nu este impotriva regulamentelor inventarea locurilor in scopuri de branding, cu exceptia cazurilor in care produsul este protejat din punct de vedere geografic.

Richard Lloyd, ce reprezinta o asociatie de consumatori, a spus: “Utilizand un nume se creaza iluzia unei experiente de shopping mai personala, cum ar fi o piata de fermieri. Iar cum noi toti suntem interesati de provenienta produsului, marcile inteligente isi stimuleaza astfel vanzarile”.

Citeste continuarea pe www.stirileprotv.ro.