Santierele romanesti, exemplu negativ pentru straini
Daca la noi fara nici o calificare poti sa te angajezi in constructii in Chile toti muncitorii sunt scoliti. In aceasta seara vizitam santierele sud-americanilor. Toate functioneaza dupa reguli extrem de dure.
Cand intri intr-un santier din Santiago ai impresia ca ai nimerit in farmacie. E ordine desavirsita se lucreaza curat si doar zgomotul utilajelor te duce cu gindul la constructii.
In cel mai modern cartier din capitala chiliana luna trecuta s-a demolat o gradinita in locul ei va creste un bloc de locuinte.
Cum se munceste e prima regula. Conform legii, pe un panou amplasat la intrarea in santier, trebuie sa apara numarul de muncitori implicati in proiect si cati sunt in fiecare zi pe santier.
E primul lucru pe care il verifica inspectorii de munca. Fiecare om lipsa din tabel sau din santier inseamna cate o amenda de 600 de dolari pentru constructor. Munca la negru e deci exclusa.
Tot pe panou se mai trec zilele scurse de la ultimul accident de munca.
Afara alte panouri: unul avertizeaza ca au loc sapaturi, altul ca acolo muncesc oameni.
Pe care sefii ii supervizeaza de la inaltime, unde si-au pus in mod special birourile. Iar inginerii care se ocupa de proiect, si coordoneaza totul, sunt alesi pe sprinceana, care sa respecte intocmai codul constructiilor chilian.
La noi insa imaginea este total opusa: dezordine, mizerie, haos.
Imbracati in maieuri si pantaloni scurti, muncitorii se fac ca muncesc.
In final daca iese ceva e bine. Daca nu merge si asa.
Intarzierile in executie- nu conteaza. Cine sa ii penalizeze, cine sa ii dea in judecata?
Si peste toate e munca la negru- sport national.
Mesterii adevarati sunt aproape de negasit, pentru ca au plecat demult in strainatate.
Distractia maxima incepe cind apare inspectia muncii.
De ce toate astea, e simplu: in Romania controlul se face doar pe hartie. In goana dupa profit cit mai mare, dezvoltatorii n-au pretentii de calitate ca proiectul sa coste cit mai putin. Iar cei care ar trebui sa impiedice abaterile se plang de neputinta.
In Bucuresti sunt doar 70 de inspectori in constructii, la 6500 de lucrari pe an, iar verificarea, se face mai mult...din birou.
Inspectorii seplang ca legislatia romaneasca le face misiunea si mai grea. Pe piata pot intra firme fantoma, care se angajeaza sa ridice cartiere dupa ce ani de-a randul au crescut castraveti.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS