Reclame de epoca: cum se combateau tusea, chelia si sifilisul GALERIE FOTO
Progresul tehnologic nu i-a ocolit nici pe comerciantii de leacuri, care au inteles ca niste afise bine plasate sunt mai bune decat publicitatea din om in om. Afisele ce promovau diverse solutii de vindecare a unor boli au inceput sa castige teren in a doua jumatate a secolului al XIX-lea, cand ilustratiile au putut fi realizate in mai multe culori, pentru a atrage cumparatorii, scrie Business Magazin.
Unele afise din perioada de inceput sufera de pacatul recursului la prea multe cuvinte, cum este cel pentru unguentul Green Balm, laudat drept cel mai bun care exista, dupa care urmeaza o insiruire lunga cu litere mici a tuturor bolilor pentru care este folositor.
Un oarecare doctor Trikos, ce vindea lotiunea omonima ce trata iritatii ale pielii sau caderea parului, afirma: "M-am vindecat pe mine, mi-am vindecat prietenii si doresc sa-i vindec pe toti cei in suferinta".
Publicitatea prin afise si-a gasit adepti pe ambele maluri ale Atlanticului. Un doctor francez, Guillame Dupuytren, preocupat de problema cheliei, crease o pomada de intarire a parului care se vindea bine si la ani buni dupa moartea sa, iar un Prof. P.H. van der Weyde din SUA isi anunta prin afise inventia, Centura Electrogalvanica Nemteasca, utila in boli de ficat, stomac sau rinichi, neuitand sa previna cumparatorii de aparitia unor imitatii dupa inventia lui.
Mai multe despre:
#publicitate#reclame
Pe acelasi subiect: