Publicitatea stradala va fi interzisa in parcuri, pe cladirile publice si pe copaci
Amplasarea de suporturi pentru publicitate va fi interzisa in parcuri, pe arbori, in parcurile si rezervatiile naturale si pe sediile institutiilor publice, pe asfaltul drumurilor, precum si in alte locuri unde administratia locala decide acest lucru printr-un regulament propriu.
Restrictiile au fost decise printr-un proiect de lege aprobat, joi, de Guvern.
Intrebata de jurnalisti daca va fi interzisa publicitatea electorala pe cladirile istorice, ministrul Dezvoltarii Regionale, Elena Udrea, iniţiatorul actului normativ, a raspuns afirmativ.
"Absolut. Spre exemplu, centrele istorice, monumentele, cladirile monumente istorice nu mai permit niciun fel de publicitate, bineinteles nici cea electorala. La aceasta lege se adauga si un ordin de ministru prin care am initiat si aprobat procedura consultarii publice la aprobarea documentatiei de urbanism. Speram ca, in felul acesta, domeniul urbanismului, al constructiilor, sa fie reglementat restrictiv pe viitor, in asa fel incat sa nu mai constatam dezvoltari urbanistice, haotice, cum se intampla in acest moment", a spus Elena Udrea.
Va fi interzisa amplasarea de mesh-uri sau bannere publicitare pe cladirile aflate "in stare avansata de deteriorare", dar doar in cazul in care acestea afecteaza "structura de rezistenta si stabilitatea si integritatea elementelor constructive si decorative ale anvelopei cladirii"
Pe de alta parte, autoritatile locale vor avea si ele o serie de obligatii noi odata cu intrarea in vigoare a proiectului propus de ministerul condus de Elena Udrea. Pe de-o parte, autoritatea locala va trebui sa emita un regulament prin care sa stabileasca in ce zone ale oraselor pot fi amplasate mesajele publicitare si ce conditii trebuie sa respecte cei care detin aceste spatii.
Pe de alta parte, autoritatea locala va trebui sa instaleze panouri "speciale destinate afiselor publicitare si a anunturilor de mica publicitate", care vor fi curatate saptamanal de angajatii unor "compartimente de specialitate" proprii, astfel incat "sa se asigure actualitatea anunturilor".
Proiectul de lege prevede conditiile necesare amplasarii fiecarui tip de afisaj publicitar stradal.
Spre exemplu, bannerele legate de stalpi care sunt amplasate perpendicular deasupra strazilor nu vor mai putea fi instalate in intersectii si nici in zone unde impiedica vizibilitatea rutiera sau perspectiva asupra monumentelor istorice ori naturale. Ele nu vor mai putea fi montate nici in zonele in care exista deja panouri publicitare.
Va fi interzisa totodata amplasarea de stalpi al caror scop exclusiv este acela de a sustine bannerele pe domeniul public.
"Bannerele montate perpendicular pe axul drumului vor fi instalate la o inaltime minima de cinci metri fata de sol, astfel incat sa nu afecteze vizibilitatea rutiera si imaginea urbana. Bannerele vor fi amplasate astfel incat distanta intre acestea sa fie de minimum o suta de metri", se mai arata in proiectul Ministerului Dezvoltarii.
Vehiculele publicitare vor putea fi autorizate sa circule prin localitati doar pe un traseu stabilit de autoritatea administratiei publice locale, stationarea lor urmand sa fie interzisa. Totodata, ele nu vor putea circula in convoaie mai mari de doua, fiind obligate sa mearga cu o viteza mai mare decat jumatatea limitei maxime admise pe drumul pe care circula.
Mesajele publicitare pot fi montate si pe mijloacele de transport in comun, insa numai daca acestea nu obtureaza vizibilitatea calatorilor.
Sanctiunile pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi cuprinse intre 500 de lei, minimul pentru persoanele fizice care incalca legea, pana la 50.000 de lei, cuantumul maxim prevazut pentru sanctionarea firmelor de afisaj sau a detinatorilor de vehicule de transport in comun.
Pentru un primar care incalca obligatiile care-i revin prin acest proiect de lege, amenda poate fi cuprinsa intre 10.000 de lei si 15.000 de lei.
Mai multe despre:
#publicitate stradala#lege publicitate stradala
Pe acelasi subiect: