Parlamentarii bulgari isi taie singuri salariile si masinile de serviciu! Ai nostri... se mai gandesc!
In vreme ce parlamentarii bulgari au adoptat mai multe masuri care ii ard direct la buzunar, senatorii romani evita de saptamani bune sa ia o decizie de reducere a cheltuielilor. Ba, mai mult, chiar daca lunar intretinerea unui singur ales ne costa aproape 30.000 de lei, politicienii tot se plang ca nu mai au de unde sa taie si ca, oricum, la sfarsitul anului vor ramane fara bani de salarii.
In schimb, indemnizatia parlamentarilor bulgari se va calcula in functie de salariul mediu pe economie. Astfel, daca acesta scade, implicit se reduc si veniturile alesilor din Sofia.
Ce cred senatorii nostri?
Varujan Vosganian, senator: "Noi am luat-o inaintea bulgarilor, pentru ca parlamentarii si tot personalul vor intra sub incidenta acestor legi si vor avea salariile diminuate cu 25 %".
Si daca este sa ii credem pe cuvant, senatorii ar fi ajuns deja la fundul sacului.
Gyorgy Frunda, senator: "Nu avem salarii pentru personalul Senatului in lunile noiembrie, decembrie, deci nu avem de unde taia".
Dupa un calcul simplu, vedem insa ca lunar pentru intretinerea unui singur senator se duc sume frumusele. De exemplu, pentru cabinetul din teritoriu fiecare primeste aproximativ 10.000 de lei, iar pentru cazarea la hotel peste 8.000 de lei.
Cu acesti bani si-ar putea inchiria lejer nu mai putin de sase apartamente cu doua camere in cartiere obisnuite ca Berceni, Dristor sau Drumul Taberei. Sau macar unul intr-o zona buna.
Si totusi, unii cred ca reducerea drastica a cheltuielilor parlamentarilor nu ar ajuta la nimic, asa ca trec direct la lupta politica.
Toni Grebla, senator: "Problema este la ce serveste acest gest de solidaritate? Ne ajuta sa iesim din criza sau ajuta actualul Guvern sa-si mai serveasca o parte din clientela politica?"
O alta masura a colegilor bulgari se refera la vanzarea masinilor de serviciu, scumpe si dificil de intretinut cand nu mai sunt bani. Ar fi oare posibil si la noi acest lucru?
Teodor Melescanu, senator: "Masina nu trebuie sa o privim doar ca pe un lux, masina este o modalitate de a te deplasa doar ca sa iti faci treaba."
O solutie de economisire, in viziunea presedintelui Senatului, Mircea Geoana, ar fi unificarea serviciilor tehnice, de contabilitate sau a parcurilor de masini din cele doua Camere. Problema este... cand ?
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS