O companie din California construieste masinaria de 3 milioane de dolari, care ne va duce pe Luna
Un lift spatial pentru transportarea oamenilor si robotilor catre suprafata Lunii poate fi construit in prezent, sustine o companie californiana, care explica faptul ca sistemul de acces ar fi simplu si ieftin, informeaza dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.
Sistemul Liftport ar permite accesul in mod simplu si ieftin catre suprafata Lunii, prin intermediul unui cablu de tip "panglica".
Compania californiana, infiintata de Michael Laine, un inginer care a lucrat la NASA, a lansat o campanie online pentru strangerea de fonduri in vederea realizarii primei etape a acestui proiect de construire a unui lift spatial.
Initial, sistemul de acces va fi testat pe Pamant, cu un lift care va urca la o inaltime de circa 2 kilometri. Compania americana doreste sa instaleze pe orbita o platforma gonflabila plutitoare, care sa fie ancorata de Pamant, iar un robot sa urce la aceasta inaltime de 2 kilometri. Specialistii estimeaza ca pentru aceasta prima etapa este necesara o suma de circa 8.000 de dolari.
Ulterior, va fi lansat sistemul de acces pe Luna. In mod concret, initial, sistemul Liftport va trimite o nava spatiala ca "baza" pe orbita, iar acest lucru ar putea fi realizat foarte usor de companii private precum Virgin Galactic. Un cablu de tip panglica ar fi intins de pe Pamant pe Luna, cu un modul de aterizare instalat pe suprafata satelitului natural al Terrei.
Presedintele companiei, Laine, a spus ca, dupa parerea lui, conceptul ar putea fi pus in practica in aproximativ 8 ani, pentru o suma de circa 3 milioane de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS