Bonusurile sunt direct proportionale cu rezultatele. Altfel spus, companiile care au avut rezultate bune chiar si pe timp de criza continua sa le acorde stimulente financiare angajatilor.

Anumite firme au politica de a acorda salarii mai mici si bonusuri mai mari, dar acest lucru nu se datoreaza neaparat crizei, explica Dragos Gheban, Business Development Manager la Catalyst Solutions, organizatorul targului "Angajatori de Top".

"Oamenii din vanzari pot castiga si de 10 ori salariul fix. Rezultatele lor sunt foarte masurabile si de aici le vine si sursa principala de venituri", spune acesta.

Bonusurile pot fi si altele decat financiare: asigurare medicala, telefon, laptop, masina de serviciu. De asemenea, numarul de traininguri si cursuri la care sunt trimisi angajatii a scazut.

Acestea sunt prezente in continuare, dar tendinta a fost de internalizare, cu alte cuvinte s-a preferat folosirea unei persoane din companie pentru a face acest lucru, pentru a se reduce costurile.

Beneficiile "excentrice", cum ar fi abonamente la sala sau, in IT, jocurile, salile de biliard, team building-urile, iesirile cu compania au fost reduse sau chiar taiate de pe lista.

"Am intalnit o companie care folosea drept activitate de relaxare completarea de puzzle-uri", a spus Gheban la videochat-ul www.incont.ro.

Citeste si: Cand incep angajarile? Joburile din IT si contabilitate, la mare cautare!