Inca o victima pe piata auto. Saab intra sub protectia legii falimentului pentru a se reorganiza
Constructorul auto suedez Saab a cerut miercuri protectie de creditori, solicitand unei instante locale inceperea procedurii de faliment prin "reorganizare voluntara", compania asteptand inca investitiile promise de investitori din China, transmite Reuters.
Grupul american General Motors, restructurat in 2009 sub protectia falimentului, planifica sa inchida Saab, insa compania suedeza a fost salvata la inceputul anului 2010 de Spyker Cars, redenumit ulterior Swedish Automobile (Swan).
Productia fabricii oprita constant, angajatii nu sunt platiti
Saab are probleme financiare severe si incearca sa obtina finantare de la mai multi investitori, din China si alte parti ale lumii.
Productia la fabrica Saab din Suedia a fost suspendata aproape continuu din aprilie, deoarece furnizorii au refuzat sa mai livreze piese pana nu vor primi bani.
Compania nu a reusit nici sa plateasca salariile in luna august.
Cine vrea sa salveze Saab
In iunie, Saab a anuntat ca doua companii auto din China, Pang Da Automobile Trade si Zhejiang Youngman Lotus Automobil au convenit sa preia impreuna o participatie majoritara. Tranzactia inca nu a fost aprobata de catre autoritatile chineze. "Scopul final al procesului de reorganizare voluntara propus este de a se asigura stabilitatea pe termen scurt a companiei, timp in care vor fi obtinute fonduri suplimentare, prin influxul de capital de la Pang Da si Youngma", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de Swan.
Autoritatile chineze au mai blocat anterior tranzactii in industria auto, precum incercarea Saab din luna mai de a obtine o investitie de la Hawtai Motor Group sau oferta Sichuan Tehgzhong Heavy Industrial pentru divizia Hummer a General Motors, care s-a prabusit in 2010.
Autoritatile chineze blocheaza tranzactia
Ziarul suedez Dagens Industri a scris marti seara, citand mai multe surse apropiate situatiei, ca Youngman nu va obtine aprobarile necesare de la autoritatile chineze. Oficialii de la Beijing considera ca Beijing Automotive Industry Holdings sau Great Wall Motor ar fi candidati mai potriviti pentru aceasta tranzactie.
O sursa a declarat in mai ca Great Wall a purtat discutii cu Swan privind Saab.
Potrivit documentelor depuse miercuri la tribunalul pentru falimente, Saab si cele doua subsidiare ale sale cer autoritatilor suedeze sa numeasca un administrator special care sa supravegheze reorganizarea companiei. Saab a intrat intr-un proces similar in 2009, dupa ce General Motors i-a taiat liniile de finantare, si a iesit din faliment in acelasi an.
Citeste si
Pagubele produse de infractiunile informatice depasesc piata substantelor ilegale