Filmul care a ajuns sa valoreze 30 de miliarde de dolari si continua sa faca multi bani. A primit 6,8 milioane de “like-uri” pe Facebook
Valoarea francizei Star Wars a atins fabuloasa suma de 30 miliarde de dolari si este in continua crestere, arata un studiu Wall Street.
Impresionanta cifra este una fezabila, mai ales datorita peliculei 3D “The Phantom Menace” care urmeaza sa fie lansata. Relansarea filmului in varianta 3D va aduce, cel mai probabil, venituri considerabile din vanzarea biletelor si din drepturile de proprietate intelectuala care se vor adauga valorii actuale de 30 miliarde.
Box Office Mojo a anuntat ca noul film va rula in 2.655 de cinematografe.
In anul 2007, Forbes anunta ca lansarea initiala a “Star Wars” a fost urmata de alte cinci pelicule de mare succes si de o industrie de casete, DVD-uri, jocuri si carti care, cumulate, ridicau valoarea brandului la 22 de miliarde de dolari.
In 2011, Statistic Brain a aratat ca valoarea a crescut la 27 de miliarde de dolari.
Fondatorul “Star Wars”, George Lucas, este in prezent multi-miliardar, potrivit Forbes care, la sfarsitul anului 2011, il plasa in Top 400 cu o avere de 3,2 miliarde dolari.
O alta cifra impresionanta marca “Razboiul stelelelor” este venitul de 9 miliarde dolari dobandit in urma comercializarii jucariilor din aceasta serie.
Cat despre jocul Star Wars: The Old Republic’, compania Electronic Arts a anuntat ca pana la sfarsitul lunii ianuarie 2012, a vandut 2 milioane de exemplare si a inregistrat 1,7 milioane de utilizatori online.
Licenta fondatorului, Lucasfilms, a adunat din vanzarile mondiale peste 20 miliarde de dolari.
Valoarea de 30 miliarde de dolari a francizei este compusa din vanzarile box-office (4,27 miliarde dolari) si din licente (20 miliarde dolari), din jocurile video (3 miliarde dolari), din vanzarile de DVD-uri (2,5 miliarde dolari) si din inchirierea filmelor (800 milioane dolari).
Daca George Lucas ar pune brandul in vanzare, ar putea primi chiar si 10 miliarde de dolari, estimeaza analistii WallStreet.
In Statele Unite, site-ul StarWars.com este pozitionat pe nivelul 2,993, conform clasificarilor de trafic Alexa. Pagina web a aparut in anii '90, avand milioane de vizitatori, iar pe pagina oficiala de Facebook, brandul a primit 6,8 milioane de “like-uri”.
Pe piata second-hand a cartilor, DVD-urilor si pe site-urile de specialitate, ca Amazon.com sau eBay.com, vanzarile sunt uriase, iar fondatorului George Lucas nu ii revin veniturile din acest sector (de aproape 1 miliard de dolari).
Multi comedianti au utilizat brandul “Star Wars” in discursurile lor si cu siguranta au existat numeroase fan-cluburi in interiorul carora s-au impartasit pasiunea comuna.
Pe viitor, valoarea Star Wars va creste considerabil, mai ales in cazul in care s-ar reduce si utilizarile de produse Star Wars fara licenta.
Studiul Wall Street a fost construit pe baza cifrelor companiei, dar si pe proiectii care au luat in considerare cei 35 de ani de activitate a brandului.
Citeste si: