Exporturile României au scăzut mai mult decât importurile, în pandemie. Deficitul balanţei comerciale crește la 8,66 mld. €
Marfuri, comert, exporturi
Exporturile României au scăzut cu 18,1% în primele şase luni, la 28,59 miliarde euro, iar importurile au scăzut cu 12,6%, 37,25 miliarde euro, comparativ cu perioada similară din 2019, potrivit datelor anunţate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
”În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2020, exporturile FOB au însumat 28,59 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 37,255 miliarde euro. În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2020, exporturile au scăzut cu 18,1%, iar importurile au scăzut cu 12,6%, comparativ cu perioada 1 ianuarie -30 iunie 2019. Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1 ianuarie -30 iunie 2020 a fost de 8,665 miliarde euro, mai mare cu 935,7 milioane euro decât cel înregistrat în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2019”, arată datele INS.
În luna iunie 2020, exporturile FOB au însumat 4,843 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 6,164 miliarde euro, rezultând un deficit de 1,321 miliarde euro. Faţă de luna iunie 2019, exporturile din luna iunie 2020 au scăzut cu 12,9%, iar importurile au scăzut cu 7,9%.
În perioada ianuaie-iunie 2020, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (46,6% la export şi 35,6% la import) şi alte produse manufacturate (31% la export şi respectiv 30% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie -30 iunie 2020 a fost de 20,827 miliarde euro la expedieri şi de 27,195 miliarde euro la introduceri, reprezentând 72,8% din total exporturi şi 73% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în primele şase luni ale acestui an a fost de 7,762 miliarde euro la exporturi şi de 10,059 miliarde euro la importuri, reprezentând 27,2% din total exporturi şi 27% din total importuri.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord. Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS