Campania de verificare a email-urilor a fost lansata dupa ce Greg Smith, director executiv si sef al operatiunilor cu instrumente financiare derivate ale Goldman Sachs in Europa, si-a anuntat demisia si a lansat saptamana trecuta un atac public fara precedent la adresa "culturii toxice si distructive" a bancii, intr-un articol publicat in New York Times, devenind primul angajat care critica deschis institutia financiara, scrie Mediafax.

Smith a afirmat in articol ca a vazut, in diverse ocazii, cum cinci directori operationali ai Goldman Sachs ii numesc pe clienti "muppets" im email-urile interne.

In Statele Unite, "muppet" aduce aminte de broscoiul Kermit, dar in Marea Britanie este termenul argotic pentru o persoana ignoranta.

Sursele au afirmat ca Blankfein a anuntat, intr-o conferinta cu partenerii bancii, ca Goldman Sachs ia in serios acuzatiile facute de Smith si le verifica, inclusiv prin scanarea email-urilor. Reprezentantii bancii au refuzat sa comenteze.

Nu este clar cand vor fi incheiate verificarile si nici daca vor fi urmate de vreo masura, daca vor fi gasite comentarii jignitoare la adresa clientilor.

Intr-un memo intern, distribuit saptamana trecuta, Blankfeit si presedintele bancii, Gary Cohn, au afirmat ca acuzatiile lui Smith nu reprezinta valorile sau cultura pe care incearca sa le promoveze la Goldman Sachs, urmand sa analizeze problemele cu atentie.

Smith a acuzat conducerea bancii ca promoveaza angajati care obtin deseori profituri prin convingerea clientilor sa cumpere produse de care banca vrea sa scape. Acuzatiile publice facute de Smith sunt extrem de neobisnuite, intrucat angajatii semneaza in general acorduri care le interzic sa discrediteze banca.