Conflictul din Libia poate baga in faliment jumatate din transportatori
Preţul petrolului ar putea creste in urma conflictului din Libia, iar o majorare cu cel putin 10% a pretului carburantilor va duce la intrarea in faliment a jumatate din transportatorii din Romania, a declarat pentru mediafax omul de afaceri Ilie Carabulea, proprietarul holdingului Atlassib.
El a aratat ca aproximativ jumatate din costurile de exploatare ale unei companii de profil sunt cu carburantii.
"Daca petrolul se scumpeste, am mierlit-o. De aceea transportatorii privesc cu ingrijorare continuarea conflictului din Libia, care va duce la cresterea pretului petrolului", a afirmat omul de afaceri.
El a explicat ca profitul Atlassib s-a diminuat in ultimul an, ca urmare a cresterii pretului motorinei.
"In ultimul an, cheltuielile firmelor de transport cu combustibilii au crescut semnificativ, iar profiturile au fost afectate", a mai spus Carabulea.
De la inceputul anului, companiile petroliere au scumpit carburantii de sase ori, iar preturile au urcat cu 3-4%.
Carburantii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%, dupa ce in 2009 pretul a avansat cu 13%.
Companiile petroliere din Romania explica de cele mai multe ori cresterile preturilor carburantilor prin evolutia cotatiilor internationale ale petrolului.
Pretul petrolului a urcat cu peste 20% de la începutul acestui an si a trecut de 115 dolari/baril, iar problemele din Orientul Mijlociu si Africa de Nord ar putea mentine acest trend in viitorul apropiat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS