Clientii nemuItumiti de contractele de credit isi infiinteaza propriile Asociatii pentru Protectia Consumatorilor. Conditiile prin care clauzele abuzive pot fi eliminate
Clientii nemuItumiti de contractele de credit isi infiinteaza propriile Asociatii pentru Protectia Consumatorilor, diferite de ANPC, care este o institutie de stat. Potrivit noului Cod Civil, daca o astfel de asociatie cu peste 3.000 de membri castiga un proces, impotriva unei clauze abuzive, aceasta din urma va fi automat eliminata din toate contractele similare. Nu sunt vizate doar bancile, ci si asiguratorii, furnizorii de telefonie, utilitati si chiar compania de drumuri.
Membrii fondatori ai unei astfel de asociatii spun ca au pornit la drum manati de experientele neplacute avute cu bancile, dar ca nu acestea sunt singurele care insala clientul intr-un fel sau altul. Asociatia are, deocamdata, 600 de membri.
Legislatia, intrata in vigoare de la 1 octombrie, spune ca daca o asociatie de protectia a consumatorilor cu cel putin 3.000 de membri si 10 filiale judetene castiga un proces pentru o clauza abuziva, atunci clauza va fi eliminata automat din toate contractele acelui furnizor. Bancile sunt primele vizate si au inceput sa ii faca pe clientii sa dea inapoi.
Pana acum au fost constitutite 3 asociatii, dar nici una nu a ajuns inca la 3.000 de membri.
"Credeam ca obtinem 3.000 de membri destul de repede. Oamenii au probleme, insa in momentul in care vor sa puna punctul pe "i" pentru infiintarea acestei asociatii, se retrag. Au procese pe rol si se tem ca ii va afecta, sau asteapta rezultatul proceselor initiate de ANPC", spune avocatul Marius Coltuc.