Clientii Bancpost: Banca este responsabila de publicitatea negativa. Bogza: Clientii au interpretat gresit mesajele!
Presedinte Bancpost, Mihai Bogza, afirma ca institutia de credit pe care o conduce respecta legea si ca unii clienti nemultumiti au interpretat gresit declaratiile sale, care sunt un apel la colaborare, nu la conflict. Declaratia sa vine dupa ce clientii Bancpost l-au acuzat pe seful bancii ca este responsabil pentru publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece promoveaza abuzurile si lipsa de respect.
"Cei care au dat comunicatul au citit doar titlul din Ziarul Financiar, nu declaratia mea. Eu ma refeream la faptul ca scoring-urile interne ale bancilor in general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel incat sa penalizeze clientii care se afla in relatie conflictuala cu banca, inclusiv in ceea ce priveste facilitatile de restructurare", a declarat Bogza.
Seful Bancpost a aratat, intr-un interviu publicat marti de Ziarul Financiar, ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor sub forma facilitatilor de restructurare daca vor avea nevoie.
El a mentionat ca mesajul transmis reprezinta mai degraba un apel la colaborare decat la conflict.
"Nu se pune problema ca Bancpost sa nu respecte legea. Suntem o banca romaneasca, actionam pe teritoriul Romaniei si ne supunem legilor. Credem insa ca exista in prezent interpretari diferite ale aceluiasi text de lege de catre unii dintre clientii bancilor si unele institutii de credit. Am militat si militam pentru unele clarificari, care sa aseze lucrurile pe un fagas normal de transparenta, si credem ca acest lucru se poate realiza nu pe cale conflictuala, cu prin cooperare intre toate partile interesate", a continuat seful Bancpost.
Un grup de clienti Bancpost care considera abuzive clauzele din contractele de credit cu banca a transmis, miercuri, un comunicat ca reactie la afirmatiile lui Bogza.
Clientii spun ca institutia de credit este responsabila pentru publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece promoveaza abuzurile si lipsa de respect.
Totodata, membrii grupului apreciaza ca atitudinea presedintelui Bancpost are caracter de intimidare si sunt de parere ca oficialul bancii nu a reusit sa-si atinga scopul.
Grupul clientilor nemultumiti ai Bancpost reuneste in prezent circa 850 de persoane si sustine implementarea neconditionata a prevederilor care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor, respectiv OUG 21/1992, Legea 193/2000 si OUG 50/2010, in vederea eliminarii clauzelor abuzive din contracte.
In ultima perioada tot mai multi clienti nemultumiti ai bancilor s-au organizat in grupuri pe internet unde discuta despre problemele intampinate si se pregatesc pentru a declansa procese colective impotriva institutiilor de credit, considerand ca acestea incalca prevederile OUG 50/2010, dar si unele reglementari mai vechi.
In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia romaneasca Directiva Europeana 48/CE/2008 si extinde cadrul de aplicare, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.
Pe acelasi subiect: