European Gaming and Betting Association (EGBA) arata ca a identificat, atat in legislatia-cadru, cat si in proiectul normelor de implementare a legislatiei-cadru, un numar de prevederi "extrem de indoielnice" in ceea ce privește compatibilitatea cu legislatia Uniunii, printre care conditia ca societatile autorizate in UE pentru organizarea de jocuri de noroc online sa se constituie ca persoane juridice romane si acordarea licentei pentru organizarea de jocuri online doar acelor operatori care sunt implicati direct sau indirect (in calitate de actionar sau partener) in organizarea de jocuri de noroc offline.

"Comisia Europeana confirma acum convingerea sa cu privire la faptul ca Romania incalca legislatia Uniunii Europene. Acest fapt ar trebui sa determine autoritatile romane sa reformeze de urgenta si in mod substantial legislatia jocurilor de noroc in conformitate cu regulile Uniunii. In caz contrar, Romania risca initierea de catre Comisie a procedurii de infringement", afirma secretarul general al EGBA, Sigrid Ligne.

Oficiali guvernamentali au declarat in vara anului trecut ca Ministerul Finantelor analizeaza reglementarea si autorizarea jocurilor de noroc online si va permite constituirea unor firme de profil in Romania daca va putea controla colectarea.

Legislatia romaneasca nu permite, dar nici nu interzice, jocurile online transfrontaliere, insa nu permite organizarea jocurilor online de companii din Romania. In schimb, la nivelul Comisiei Europeane se urmareste o reglementara unitara a jocurilor de noroc online, in principal cele transfrontaliere.

Prima opinie detaliata a CE referitor la proiectul de lege privind jocurile de noroc si pariurile online a fost emisa in octombrie 2010, Executivul european avand, potrivit sursei citate, semne de intrebare in ceea ce priveste compatibilitatea proiectului legislativ romanesc cu normele europene.
Comisia a acordat Romaniei termen pana la 3 noiembrie pentru ca autoritatile de la Bucuresti sa raspunda la obiectii, fara a putea sa adopte proiectul de lege. Opinia detaliata reprezinta o incercare de a impiedica statele membre sa adopte un proiect care creeaza restrictii in ceea ce priveste piata interna sau de a le solicita acestora sa renunte la prevederile restrictive, pentru a evita astfel activitati legislative inutile sau proceduri ulterioare de infringement.

In cazul emiterii unei opinii detaliate, termenul de trei luni se prelungeste cu inca o luna. Daca dupa incheierea acestui termen proiectul de lege este adoptat fara modificari, CE poate demara procedura de infringement.