Cat succes au reclamele cu sefi de la televizor
Atunci cand pare ca nimic nu mai poate stimula cresterea vanzarilor, unele companii aleg o metoda de comunicare adesea contestata - lanseaza spoturi TV in care principalul personaj este chiar seful cel mare. Au aparut recent si la noi astfel de exemple, insa publicitarii ridica din spranceana in fata acestei solutii de avarie.
Atunci cand spui Apple, imaginea lui Steve Jobs este primul lucru care iti vine in minte. Cand auzi Facebook, te gandesti la Mark Zuckerberg, iar numele lui Bill Gates este sinonim cu Microsoft. Probabil acelasi lucru l-au dorit si Constantin Toma, fostul presedinte al companiei de asigurari Omniasig, si Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, atunci cand au decis ca este momentul sa apara in spoturi TV care sa le promoveze afacerile. Toma promova la acel moment, nu mai tarziu de inceputul acestui an, produsele de asigurare ale companiei sale, iar Burcea pachete turistice in strainatate.
Pentru doua industrii care au fost puternic afectate de criza, respectiv asigurarile si turismul, abordarea atat de directa a parut cea mai potrivita solutie la momentul respectiv. Cu atat mai mult cu cat niciuna dintre cele doua companii nu obisnuise sa comunice prin intermediul spoturilor televizate, scrie Business Magazin.
Este insa o strategie pe care pana acum sefii de companii din Romania, in special cei de la carma multinationalelor, au evitat-o si au lasat spoturile traditionale sa-si faca treaba. Comunicarea lor cu presa si publicul in general se limita la conferinte de presa, evenimente oficiale sau interviuri. Asa cum recomanda, de altfel, orice manual de comunicare.
Citeste si
Te-ai angaja in Irak sau in Afganistan? Ce joburi poti sa-ti gasesti in bazele NATO si pe ce salarii
Schimbare-soc in sistemul fondurilor UE: oficial, prefinantarea a scazut de la 30% la 10%