Zeci de milioane de dolari pentru 2 minute de actiune. Cele mai scumpe reclame din toate timpurile VIDEO
Companiile cu notorietate devin tot mai atente atunci cand vine vorba despre activitatile de promovare. Pentru ca stiu ca reclamele bune raman in subconstientul consumatorilor si fac brandurile tot mai vizibile, acestea par dispuse sa cheltuiasca milioane de dolari pentru crearea unor spoturi publicitare legendare. Iata ce corporatii au platit bani frumosi agentiilor de advertising.
Acestea fiind spuse, nu este de mirare ca doar cele mai puternice companii din lume si-au mai permis promovare pe TV, dupa instalarea crizei financiare. Potrivit datelor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Publicitate (Association of National Advertisers), 93% dintre organizatii si-au redus costurile de publicitate in 2009, iar un an mai tarziu 50% dintre intreprinderi continua sa reduca bugetele de promovare.
Inainte de recesiune insa, branduri precum Chanel, Chrysler sau Pepsi plateau zeci de milioane de dolari pentru spoturi in care jucau vedete internationale. Dar sa vedem topul celor mai scumpe reclame din toate timpurile, realizat de Business Insider.
Chanel: 33 milioane de dolari (2004)
Pentru cele doua minute de reclama a celebrului parfum Chanel No. 5, spot publicitar regizat de Baz Luhrmann, Nicole Kidman a primit 3 milioane de dolari. In spot, Kidman si-a jucat propriul rol, acela al actritei urmarite de paparazzi. Asemenea peliculei Moulin Rouge, vedeta se grabeste sa fuga cu un taxi in care intalneste un scriitor tanar, de care se indragosteste apoi.
Productia reclamei a costat nici mai mult, nici mai putin de 33 milioane de dolari.
Guinness: 16 milioane de dolari (2007)
Pentru a sarbatori cei 80 de ani de la infiintarea companiei, Guiness a creat un moment inedit, un spot care arata cum un mic oras argentinian colaboreaza pentru ansamblarea a 6.000 de piese de domino formate din carti, cutii cu vopsele, frigidere, cauciucuri asezate de-a lungul strazilor si care in final, vor forma o halba Guiness. Reclama se incheie cu sloganul companiei „Lucrurile bune se arata celor care stiu sa aiba rabdare” (Good things are for those who wait).
Aviva: 13,4 milioane de dolari (2008)
Brandul britanic de asigurari, cunoscut anterior precum Norwich Union, a platit in 2008 aproximativ 8 milioane de dolari pentru a se rebrandui. Si cum altfel putea sa faca acest lucru decat decat cu nume celebre precum Bruce Willis, Dame Edna, Ringo Starr, Elle Macpherson si Alice Cooper.
Chrysler: 12 milioane de dolari (2011)
Pentul spotul difuzat la Superbowl-ul din acest an, Eminem a fost rasplatit cu fabuloasa suma de...un milion de dolari. Pentru reclama difuzata in cea mai asteptata competitie americana, imaginea Chrysler este asociata cu orasul in care a inceput istoria companiei – Detroit (SUA). Starul rap conduce prin orasul industrial, iar in final se opreste in Teatrul Fox, unde incheie spotul cu sloganul: „Importat din Detroit”.
Costurile reclamei s-au ridicat la 12 milioane de dolari, potrivit Business Insider.
Pepsi: 8,1 milioane de dolari (2002)
Transmisa la Superbowl-ul din 2002, reclama de 90 de secunde, care o are in rol principal pe Britney Spears reprezentand bautura in ultimele cinci decade, a costat peste 8 milioane de dolari. Starul pop schimba numeroase outfit-uri si canta de-a lungul „decadelor” sloganul acestui spot: „Pentru aceia care gandesc deschis” (For those who think young).
Honda: 6,2 milioane de dolari (2003)
Nimic din aceasta reclama nu a fost realizat pe calculator. Iar acest lucru reprezinta principalul motiv pentru care productia spotului a costat 6,2 milioane de dolari. Au fost nevoie de zeci de ore pentru care fiecare piesa a autoturismului Honda Accord sa ajunga la destinatia potrivita si sa creeze astfel atmosfera producerii masinilor. Inedita reclama se incheie cu sloganul „Nu e dragut atunci cand lucrurile pur si simplu...merg?”, iar in peisaj apare o Honda Accord.
Ferrari/Shell: 4,5 milioane de dolari (2007)
Pentru a celebra cei 60 de ani de existenta, oficialii companiis/au gandit sa creeze un spot, care sa scoata in evidenta calitatile autoturismelor brandului italian. Actiunea reclamei o constituie o cursa cu un Ferrari Vintage in diverse colturi ale lumii, din strazile din imprejurul batranului Colosseum (Roma) pana in Times Square. Sunetul nervosului motor atrage atentia tuturor locuitorilor de pretutindeni. In final, celebrul „calut” se opreste la o statie Shell pentru a se alimenta cu benzina, iar in final porneste din nou intr-o calatorie in jurul lumii.
Costurile acestei reclame s-au ridicat la 4,5 milioane de dolari, potrivit celor de la Business Insider.
Carlton Draught: 1,5 milioane de dolari (2005)
Epica si amuzanta in acelasi timp, reclama brandului Carlton Draught le repeta telespectatorilor sai ca spotul publicitar realizat este unul inedit, scump de altfel, care duce la vanzari uriase in randul consumatorilor de bere.
Actorii clipului reliefeaza imaginea consumatorului de bere care isi potoleste setea savurand halba de Carlton Draught.
Pentru productia acestei reclame, cheltuielile s-au ridicat la 1,5 milioane de dolari.
Citeste si:
Mai multe despre:
#cele mai scumpe reclame din toate timpurile#advertising#publicitate#spoturi publicitare
Pe acelasi subiect: