Casele de marcat vor fi urmarite online de Fisc. Comerciantii trebuie sa se echipeze cu aparate cu jurnal electronic, in 2017
Bon fiscal
Operatorii economici trebuie sa isi schimbe vechile case de marcat cu unele cu jurnal electronic, etapizat, pana la 1 noiembrie 2017, pentru a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), care urmeaza sa fie implementat in 2018.
Prevederea este cuprinsa intr-un proiect de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
"Ministerul Finantelor Publice continua procesul de transparenta si propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Masurile propuse de Minister (...) au creat premisele inlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie, cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF", se arata intr-un comunicat al MFP.
Astfel, pentru ca activitatea operatorilor economici sa nu fie perturbata, acestia urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale etapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017, se mentioneaza in comunicat.
Potrivit MFP, masurile vin in sprijinul debirocratizarii, urmaresc reducerea evaziunii fiscale, precum si cresterea nivelului de fiscalizare si o imbunatatire a executiei veniturilor bugetare.
Principalele modificari propuse de MFP se refera la stabilirea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii; implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti; eliminarea obligatiei contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale; majorarea termenului de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani; introducerea prevederilor privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Mai multe despre:
#ANAF#case de marcat
Pe acelasi subiect: