"BCR nu a refuzat concilierea propusa de avocati.Dimpotriva, constatam ca dorinta noastra de a gasi solutii practice pentru problemele clientilor, cu analiza fiecarei situatii in parte, nu a primit un raspuns adecvat din partea celor care ii reprezinta juridic pe clienti. Tot ce este posibil ca reprezentantii alesi ai clientilor sa fi dorit sa ajunga mai degraba in instanta", se arata intr-un punct de vedere al BCR transmis incont.ro.

"De altfel, asa cum s-a aratat si in cele 2 scrisori transmise de BCR, convocarea la conciliere fara oferirea datelor minime necesare identificarii creditelor/clientilor, demonstreaza caracterul pur formal al procedurii de conciliere initiate, fara existenta unei dorinte reale de rezolvare a cazurilor", mai spun oficialii bancii.

BCR sustine ca "nu face niciun fel de asa zise “liste negre” cu acei clienti aflati in litigiu cu banca si nu exista consecinte in ceea ce priveste disponibilitatea serviciilor bancii pentru acestia".

"Daca cineva afirma ca asemenea liste exista, o face dezinformand si manipuland opinia publica cu buna stiinta", se arata in punctul de vedere al BCR.

"Intre solutiile posibile, dorim sa reamintim ca, in cazurile de scadere a veniturilor clientilor, BCR poate reduce, temporar, rata lunara de plata cu pana la 50%, pe baza simplei prezentari a adeverintei de venit", se mai spune in documentul citat.

Luni, a inceput primul proces colectiv in Dosarul "Clienti contra banci", iar cei care au facut pana acum "pasul cel mare" sunt cei din grupul BCR!

Ar mai trebui spus ca, recent, intr-un dosar in nume propriu, un somer din Zalau a obtinut suspendarea, iar creditorul era tot BCR.