La ceremonia de inaugurare, marcata de austeritatea reducerilor de cheltuieli, nu s-a servit sampanie, fiind disponibile doar apa minerala si linte, in pofida participarii ministrului Transporturilor, Vit Barta, si presedintelui Cehiei, Vaclav Klaus, noteaza jurnalistul Sean Carney intr-un material postat pe blogul cotidianului american.

Ministrul a spus ca nu sunt bani de irosit, iar in viitor va fi necesara o abordare mai modesta pentru toate proiectele de autostrazi.

Constructia propriu-zisa a celor 23 de kilometri de autostrada, care fac parte din sistemul de ocolire a capitalei Praga, a durat patru ani.

Inaugurarea drumului a fost pe punctul de a fi anulata, dupa ce la verificarile de la sfarsitul saptamanii trecute au fost descoperite imperfectiuni la constructia unui pod peste autostrada.

Autoritatile au decis, dupa consultarea specialistilor, ca nu exista riscul prabusirii podului si au hotarat doar monitorizarea problemei.

Prin inaugurarea celor 23 de kilometri de autostrada, aproape jumatate din centura ocolitoare a orasului Praga a fost finalizata, restul de 40 de kilometri urmand sa infrunte, comenteaza jurnalistul WSJ, multi ani de intarzieri, din cauza impotrivirii localnicilor si autoritatilor din zonele pe unde ar urma sa treaca autostrada.

Centura ocolitoare a orasului Praga a fost proiectata in 1930.