ANAF operaţionalizează Registrul electronic pentru conturi bancare, prin care va avea acces la conturile persoanelor fizice şi firmelor
ANAF
ANAF operaţionalizează, de luni, Registrul central electronic pentru conturi bancare şi de plăţi, prin care va avea asigurat acces direct la conturile persoanelor fizice şi firmelor, măsura având ca scop combaterea spălării banilor.
Instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică vor fi obligate să transmită organului fiscal central lista persoanelor fizice şi a firmelor care au deschise conturi, incluzând identitatea persoanelor şi numărul IBAN, odată cu operaţionalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare şi de plăţi.
Informaţiile cerute trebuie transmise în termen de 10 zile de la data operaţionalizării.
Înfiinţarea Registrului central electronic permite identificarea, în timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care deţin sau controlează conturi de plăti şi conturi bancare identificate prin IBAN, precum şi casete de siguranţă deţinute de o instituţie de credit pe teritoriul României, şi asigură accesul direct şi imediat al Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor şi al autorităţilor competenţe naţionale.
“În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entităţi fără personalitate juridică care au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi celelalte informaţii prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, privitoare la identitatea persoanelor şi la numărul IBAN”, se arată în art VIII, alin (1) al OUG 111/2020”, a transmis ANAF într-un comunicat, în luna decembrie.
La ce informații va avea acces ANAF:
a) pentru titularul de cont-client, persoanele care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise şi orice persoană care pretinde că acţionează în numele clientului: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
b) pentru beneficiarul real al titularului de cont-client: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
c) pentru contul bancar sau de plăţi: numărul IBAN şi data deschiderii şi închiderii contului;
d) pentru casetele de valori: numele concesionarului, însoţit de celelalte date de identificare şi durata perioadei de concesionare.
Informaţiile sunt păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la încetarea relaţiei de afaceri dintre bănci şi clienţi.
Pe acelasi subiect: