Schimbarea la fata a Fiscului. ANAF s-a rebranduit cu 1,5 milioane de euro, o parte din fonduri provenind din impozite si taxe
Fiscul vrea sa isi schimbe imaginea. Pentru asta, va investi un milion si jumatate de euro intr-o campanie prin care isi va modifica sigla si isi va face reclama la televizor. O parte din fondurile de cosmetizare vine insa din taxele si impozitele platite de cetateni, intr-o tara care duce mereu lipsa de bani. Dar oficialii Fiscului sustin ca institutia se innoieste pentru ca oamenii sa inteleaga mai bine ce datorii au la stat.
Fosta sigla a fiscului va fi inlocuita de una noua, restilizata, se renunta la rosu si galben, iar culoarea principala ramane albastrul. Fiscul va fi reprezentat de un scut, Directia Antifrauda de o acvila iar Vama de simbolul astrologic al comertului.
Schimbarea siglei se face si din banii stransi din impozitele si taxele platite de contribuabili, 200 de mii euro. Restul, pana la un milion si jumatate, provin din fonduri europene.
Ani la rand sefii Fiscului au incercat sa creasca incasarile statului, dar niciodata nu au reusit sa acopere nevoia tot mai mare de bani a bugetului.
De aceatsa data, oficialii ANAF sustin ca nimic nu se face la intamplare: au facut o cercetare sociologica in urma careia au decis sa schimbe sigla. Iar cele 7 milioane de lei nu vor fi folosite doar pentru schimbarea siglei, ci si pentru pregatirea personalului si campanii media.
Nou creata Directie Antifrauda are si propriile uniforme, similare cu cele ale politistilor, iar inspectorii vor avea pistoale cu munitie de razboi, electrosocuri si spray-uri paralizante. In plus, vor avea la dispozitie si 500 de masini cu sirene si girofar albastru.
Pe acelasi subiect: