Heineken raporteaza profit peste estimari, ca urmare a cererii masive din Asia si Europa Occidentala. Pietele-cheie: Vietnam si Mexic
Heineken, al treilea producator de bere din lume, a raportat un profit operational usor peste estimari in primul semestru din 2016, deoarece majorarea cererii in Asia si Europa Occidentala a compensat declinul din Africa si Europa de Est, transmite MarketWatch.
In ciuda conditiilor economice dificile de pe unele piete in curs de dezvoltare si a impactului fluctuatiilor de curs valutar, marja de profit ar trebuie sa se extinda in linie cu tinta pe termen mediu, de aproximativ 40 de puncte de baza pe an, a estimat luni compania olandeza.
Performantele din Vietnam si Mexic au fost solide, dar s-au inregistrat rezultate mai slabe in Rusia, Congo, Etiopia, Egipt si Nigeria.
Profitul operational inainte de elementele exceptionale a crescut cu 12,6% in primele sase luni din acest an, la 1,71 miliarde de euro (1,91 miliarde de dolari), in timp ce analistii se asteptau la 1,67 miliarde de euro.
Profitul net a urcat cu 11,2%, la 977 milioane de euro, sub asteptarile analistilor, de 998 milioane de euro.
Veniturile au inregistrat un avans de 2% in primul semestru din 2016, la 10,09 miliarde de euro
"Desi in Africa, orientul Mijlociu si Europa de Est a continuat perioada dificila, performantele au fost solide pe unele piete cheie emergente, cum ar fi Vietnam si Mexic. Si Europa a contribuit pozitiv la rezultatele noastre", a declarat directorul general al Heineken, Jean-François van Boxmeer.
Heineken detine in Romania patru fabrici, in Miercurea Ciuc, Targu Mures, Constanta si Craiova.